ارتش امنیت سایبری چین در راه است

ارتش امنیت سایبری چین در راه است
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶

چین قصد دارد در حوزه امنیت و حفاظت اطلاعات از سایر کشورهای پیشگام در این زمینه جلو بیفتد و ارتش امنیت سایبری تشکیل دهد.

به گزارش گرداب، وزارت آموزش چین به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد در حوزه امنیت و حفاظت اطلاعات از سایر کشورهای پیشگام در این زمینه پیشی گرفته و با بهره‌مندی از دانشجویان نخبه و برگزیده کشورش، یک ارتش برای مقابله با حملات سایبری تشکیل دهد.

با توجه به افزایش روز افزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورهای مختلف زیادی در سراسر جهان هدف این گونه حملات قرار گرفته‌اند و آسیب‌ها و خسارات جبران ناپذیری را متحمل شده‌اند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، آمار حملات سایبری و هک در سال جاری میلادی ۲۰۱۷، به اوج خود رسیده است.

این روزها خبرهای بسیاری از گوشه و کنار جهان درباره هک شدن حساب‌های شخصی و اینترنتی و حملات سایبری به سرورهای وزارتخانه‌های دولت های جهان به گوش می‌رسد و این امر امنیت اطلاعات محرمانه و خصوصی سازمان‌ها، دولت‌ها و اشخاص بسیاری را زیر سوال برده است. بعنوان مثال، دولت سوییس روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرورهای وزارت دفاع این کشور هدف حملات سایبری قرار گرفته است. همچنین خبرهای دیگری همچون حملات سایبری پی در پی به وزارت های خارجه کره جنوبی و ایتالیا نیز در صدر اخبار امنیت سایبری و حفاظت اطلاعات جهان بود.

حدود دو هفته پیش بود که خبر افشای اطلاعات شخصی و مالی ۱۴۳ میلیون کاربر آمریکایی که از مشتریان یک شرکت گزارش دهنده اعتبار مصرف‌کنندگان در آمریکا بودند، منتشر شد. شرکت اکوئیفاکس، بعنوان یکی از سه آژانس برتر در آمریکاست که در رابطه با اعتبار مصرف کنندگان گزارش می‌دهد، پس از آن اعلام کرد که هکرها به اطلاعات خصوصی کاربران این شرکت دسترسی پیدا کردند و احتمال می‌رود ۱۴۳ میلیون کاربر آمریکایی در معرض سوءاستفاده قرار گرفته باشند.

با همه این تفاسیر، هم اکنون دولت چین تصمیم گرفته است تا ۱۰ سال آینده یعنی تا سال ۲۰۲۷ میلادی، از دانشگاه‌های برتر دولتی و از میان دانشجویان و متخصصان نمونه و برگزیده، یک ارتش در زمینه امنیت اطلاعات و فضای سایبری تشکیل دهد و بدین ترتیب اطلاعات خصوصی و محرمانه کاربران و سازمان های خود را ایمن تر کند.

کارشناسان و متخصصان شبکه و امنیت سایبری در چین ظرف سال های گذشته بسیار موفقیت آمیز عمل کرده اند و بسیاری از هکرها و مجرمان اینترنتی را دستگیر کرده اند.

شی جین پینگ - رئیس جمهور چین - در بیانیه ای که در این زمینه منتشر شده است، اظهار کرده که چین قصد دارد سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در این زمینه انجام دهد و به همین منظور می خواهد از مدرسان و اساتید مجرب بسیاری از سرتاسر جهان دعوت به عمل بیاورد، از بهترین منابع و کتب درسی استفاده کرده و در بهترین و پیشرفته‌ترین کلاس‌های درسی، از دانشجویان برتر و برگزیده خود بهره مند شود تا بدین وسیله بتواند امنیت سایبری کشور خود را ارتقاء بدهد.