Gerdab.IR | گرداب

عربستان سعودي مفتي‌هاي مصر و اردن را عليه ايران مي‌شوراند

تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۸۹

روزنامه عرب تايمز از تحريك آفريني و توطئه عربستان سعودي در شوراندن مفتي‌هاي مصر و اردن عليه فتواي اخير و وحدت آفرين مقام معظم رهبري درباره همسران پيامبر پرده برداشت.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه آمريكايي "عرب تايمز"، رسانه‌هاي سعودي همواره براي ضربه زدن به ايران و حزب الله در برابر رژيم صهيونيستي تلاش مي‌كنند از راه عقايد مذهبي وارد شوند به گونه‌اي كه حتي در جريان جنگ تابستان 2006 عربستان با اين اظهارات كه يهوديان از كتاب آسماني پيروي مي‌كنند اما شيعيان كفار هستند حمايت خود را از رژيم صهيونيستي نشان داد.

اين روزنامه نوشت: فتواي آيت الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي ايران مبني بر حرام بودن اهانت به همسران پيامبر توطئه رسانه‌هاي سعودي براي حمله به ايران و حزب‌الله را ناكام گذاشت.

اين بار رسانه‌هاي سعودي از شيوخ مصر و اردن به عنوان ميخي براي كوبيدن بر بدنه اسلام استفاده كردند و خواستار تخريب مزار "ابولؤلؤ فارسي‌" قاتل خليفه دوم مسلمانان در صدر اسلام شده‌اند.

شماري از مفتي‌هاي مصري به درخواست عربستان از شيخ الازهر خواسته‌اند از ايران بخواهد كه قبر ابولؤلؤ‌ را تخريب و الازهر قبل از تخريب اين قبر از هرگونه رابطه‌ و مذاكره‌اي با مراجع ديني در ايران خودداري كند.

اين در حالي است كه "محمد علي تسخيري"، دبير كل مجمع اسلامي تقريب مذاهب در تهران در بيانيه‌اي كه ژوئن 2007 براي اتحاديه علماي مسلمان ارسال كرد، اظهار داشت: «مقامات ايراني اين مزار را بسته‌اند و اجازه ورود كسي به آنجا را نمي‌دهند.»

چندي پيش در پي اهانت نفرت انگيز به قرآن كريم در آمريكا، حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام مهمي به ملت ايران و امت بزرگ اسلام، حلقه‌هاي صهيونيستي درون دولت آمريكا را طراحان اصلي اين توطئه مشمئز كننده خواندند و با تشريح اهداف پشت پرده كينه توزي‌هاي صهيونيستها نسبت به اسلام و قرآن، تأكيد كردند: «دولت آمريكا براي اثبات ادعاي خود درباره دخالت نداشتن در اين توطئه، بايد عوامل اصلي اين جنايت بزرگ و بازيگران ميداني آن را به گونه‌اي شايسته به مجازات برساند.»

منبع: فارس