هشدار انگلیس درباره حمله سایبری

هشدار انگلیس درباره حمله سایبری
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶

مدیر مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا، درباره احتمال وقوع حملات سایبری سطح یک طی چند سال آینده هشدارهایی داد.

به گزارش گرداب، مدیر مرکز ملی امنیت سایبر انگلیس اعلام کرد که اطلاعاتی از انواع مختلفی از حملات سایبری به دست آورده و پیش‌بینی می‌کند طی چند سال آینده این حملات افزایش پیدا کند. طبق نظر کارشناسان زنگ خطر حملات گسترده سایبری برای انگلستان به صدا در آمده است.
مدیر فنی واحد سایبری متمرکز در ستاد ارتباطات دولتی انگلیس (GCHQ) با کارشناسان شرکت امنیتی سایبری سیمنتک گفتگو کردند.
ستاد ارتباطات دولتی انگلیس (GCHQ)، نام یک سازمان اطلاعاتی و امنیتی در دولت بریتانیا است که مسئولیت عملیات شنود الکترونیکی و حفاظت از اطلاعات را برای دولت بریتانیا را بر عهده دارد.

ایان لوی (Ian Levy) مدیر مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا، گفت: «در چند سال آینده به سمت وقوع سطح یک حوادث سایبری حرکت می‌نماییم و این موضوع بسیار نگران‌کننده است.»

این نوع از حملات سایبری یعنی حملات سطح یک هنوز دیده نشده است. مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا سال گذشته 500 حمله سایبری را شناسایی کرده که در بین آن‌ها 470 مورد جزء سطح سوم از حملات سایبری هستند و 30 مورد از آن‌ها جزء سطح دوم حملات و تابه‌حال حملات سطح یک در این کشور مشاهده نشده است. ازاین‌رو مقامات بریتانیا درباره احتمال وقوع حملات سایبری سطح یک هشدار دادند.
کارشناسان امنیتی هشدار دادند که سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی که از سیستم‌های کامپیوتری بهره می‌برند، بیشتر در معرض خطر هستند لذا باید بیشتر از دیگر مراکز مراقب سامانه‌های الکترونیکی خود باشند.
بسیاری از سازمان‌ها و نهادها قادر به حفاظت از اطلاعات خود در برابر حملات سایبری نیستند، لذا مقامات این کشور هشدارهایی را در این رابطه نیز به کاربران داده‌اند.