به گزارش گرداب، حسین فلاح جوشقانی با اشاره به تأکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی گفت: پیامکهای تبلیغاتی که از طریق سامانههای ارسال پیام کوتاه و با سرشمارههای مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال میشد با ایجاد سامانه #800* به طور مناسب ساماندهی شده است.
سرپرست رگولاتوری ارتباطات افزود: با توجه به نیاز ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی که با شمارههای شخصی ارسال میشوند، ارتقاء سامانه 195 و راهاندازی بخش دریافت شکایات از طریق پیامک ضروری است تا مشترکان تلفن همراه در صورت لزوم بتوانند پیامک تبلیغاتی و شماره ارسال کننده را از طریق پیامک به سامانه 195 ارسال کنند.
فلاح جوشقانی درباره پیامکهای تبلیغاتی که از سوی دارندگان کسبوکارهای جدید ارسال میشود نیز گفت: موضوع کسبوکارهای نو و شیوه تبلیغات پیامکی آنها در حال حاضر در رگولاتوری در حال بررسی است تا سامانهای برای این بخش طراحی شود که مشتریان کسبوکارها برای دریافت کردن یا نکردن پیامک تبلیغاتی از این کسبوکارها حق انتخاب داشته باشند.
وی تصریح کرد: براساس نتایج بررسی در صورت نیاز مقررات در این حوزه نیز تدوین و برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال میشود.