۳۷ هزار کاربر مرورگر کروم فریب خوردند

۳۷ هزار کاربر مرورگر کروم فریب خوردند
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶

انتشار یک برنامه قلابی بلوکه کننده آگهی در فروشگاه آنلاین گوگل باعث فریب ۳۷ هزار کاربر شد که با نصب آن بر روی گوشی‌های خود امنیت خودشان را به خطر انداختند.

به گزارش گرداب، انتشار این برنامه در فروشگاه گوگل نشانه دیگری از اهمال و بی توجهی این شرکت در جهت بررسی دقیق برنامه های اندرویدی است.

برنامه یادشده که ادبلاک پلاس نام دارد، افزونه ای است که برای مرورگر کروم طراحی شده تا جلوی نمایش تبلیغات مزاحم را بگیرد. اما این برنامه بعد از نصب هیچ کار خاصی انجام نمی دهد. هنوز مشخص نیست برنامه یادشده چگونه توانسته فرایند تایید چند مرحله ای سختگیرانه گوگل را پشت سر بگذارد.

اولین بار یک شرکت امنیتی به نام SwiftOnSecurity قلابی بودن برنامه یادشده را گزارش داد و گوگل پس از اطلاع از موضوع آن را از فروشگاه آنلاین خود حذف کرد.

فروشگاه آنلاین گوگل برای اندروید 10 میلیون کاربر دارد که 37 هزار نفر از آنها در مدت زمان کم عرضه برنامه مذکور آن را بارگذاری و نصب کردند.

SwiftOnSecurity می گوید این برنامه توسط یک برنامه نویس متقلب طراحی شده که با اسامی مختلف دست به اقدامات مشابهی می زند. برنامه مذکور پس از نصب زبانه های مختلفی را در مرورگر کروم باز می کند و آگهی هایی را نمایش می دهد و احتمالا اطلاعات شخصی کاربران را نیز جمع آوری می کند.