Gerdab.IR | گرداب

کلاغ‌های پیر آمریکا جنگ‌های سایبری حزب الله را بررسی می‌کنند

تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۸۹

موسسه کلاغ‌های پیر با برپایی یک دوره آموزشی تحت عنوان "استراتژی‌های منازعات دیجیتالی" برای قرارگاه سایبری آمریکا، واحدهای جنگ سایبری حزب الله را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش گرداب، انجمن کلاغ‌های پیر (Association of Old Crows) که متشکل از 13500 عضو نظامی و امنیتی و بیش از 180 سازمان است و در حوزه جنگ الکترونیکی، عملیات‌های اطلاعاتی و دیگر رشته‌های مربوطه فعالیت می‌کند، اخیرا یک دوره آموزشی جنگ سایبری برگزار کرده است.

نام دقیق این دوره آموزشی "جنگ‌ سایبری – دوره آموزشی تسلیحات و استراتژی‌های منازعات دیجیتالی" بود که زیر نظر "شرکت تکنولیتیکس" (echnolytics, Inc) برگزار شد.

این دوره به مدت 2 روز از تاریخ 14 سپتامبر تا 16 سپتامبر و هر روز از ساعت 9 صبح الی 5 عصر برگزار گردید.

تشریح دوره آموزشی تسلیحات و استراتژی‌های منازعات دیجیتالی
انجمن کلاغ‌های پیر در تشریح این دوره آموزشی اعلام کرده است: هم‌اکنون جنگ‌ سایبری به عنوان یکی از اجزای حیاتی استراتژی جامع امنیت ملی محسوب می‌شود. ارتش، سازمان‌های اطلاعاتی، رهبران دولت و جامعه، نظریه‌ها و دکترین‌هایی تدوین می‌کنند تا به صورت نظام‌مند و کارآمد به مقابله با تهدید تروریسم سایبری و جنگ‌ سایبری بپردازند.

در ادامه این گزارش آمده است: در این دوره آموزشی مسائل کنونی ملی و بین‌‌المللی مرتبط با تجاوزات سایبری مورد بررسی قرار می‌گیرند. علاوه بر این، خلاصه مطالعات موردی حوادث واقعی نیز بررسی می‌شوند تا دیدی واقع‌بینانه نسبت بدین امر ایجاد کنند، این دوره آموزشی نه یک دوره فنی بلکه دوره تئوری و استراتژی است.

انجمن کلاغ‌های پیر در این دوره تأکید کرده هزینه برنامه شامل یک نسخه از کتابچه "راهنمای فرماندهان سایبری" است. همچنین برای انجام تکالیف بعد از ظهر باید لپ‌تاپ همراه داشته باشند.

رئوس مطالب دوره آموزشی استراتژی‌های منازعات دیجیتالی به این قرار است:
1. مقدمه و خلاصه
- تکالیف گروهی
2. ایجاد فضای امنیت سایبری
- مدل تحلیل آسیب‌پذیری
3. هکتیویسم سایبری (نافرمانی، مقابله و مخالفت سیاسی به صورت دیجیتالی (در اینترنت) معمولا با هک کردن سایت‌ها و کامپیوترها)
- مطالعه موردی توییتر
4. جاسوسی سایبری
- مطالعه موردی کدهای مضر زیردریایی‌های نیروی دریایی
5. تروریسم سایبری
- واحدهای القاعده و حزب‌الله
6. اطلاعات سایبری
- مطالعه موردی ارتباطات سایبری
7. جنگ سایبری
- تکامل و فرآیند حمله سایبری
- ماتریکس کلاس جنگ سایبری
8. بمب‌های الکترونیکی، دستگاه‌های ایجاد تکانه‌های الکترونیکی
9. فرآیند حمله سایبری
- مطالعه موردی حمله 4 جولای
10. دکترین و استراتژی جنگ‌ سایبری
- تحلیل موردی فرضی
11. مسائل بین‌المللی (تحقیقات)
- تکلیف
12. مطالعه موردی و تحلیل "گوست‌نت" (GhostNet)
13. مسائل پیش رو در آینده نزدیک
- کاووش تکنولوژی
15. خلاصه و بازبینی
16. امتحان نهایی و ارائه تکلیف که هر کدام 50 درصد نمره کل را تشکیل می‌دهند

هزینه ثبت‌نام این دوره آموزشی برای اعضای "انجمن کلاغ‌های پیر" 1400 دلار و برای افراد غیرعضو 1485 دلار درنظر گرفته شده بود. همچنین هزینه ثبت‌نام در محل اعضای "انجمن کلاغ‌های پیر" 1410 دلار و برای افراد غیرعضو 1495 دلار بوده است.

انجمن کلاغ‌های پیر که در برگزاری کلاس‌های آموزشی سایبری قرارگاه سایبری آمریکا را یاری می‌رساند، در سیاستی هماهنگ واحد‌های سایبری حزب الله را در کنار تروریسم سایبری و  سازمان تروریستی القاعده آموزش داده است.

حزب الله لبنان با روش‌های ابداعی خود با کمک فرزندان مقاومت توانست در جنگ 33 روزه لبنان رژیم صهیونیستی را با تمامی تجهیزات پیشرفته الکترونیکی و نظامی شکست دهد. بر همین اساس راه و روش‌های تاکتیکی حزب الله در جنگ مورد مطالعه دقیق فرماندهان نظامی آمریکا قرار گرفته است.

منبع: مشرق