زائرین اربعین مراقب شکارچیان آنلاین باشند؟

زائرین اربعین مراقب شکارچیان آنلاین باشند؟
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶

رئیس پلیس فتا استان سمنان به کلیه کاربران فضای مجازی توصیه کرد: برای ثبت نام سفر اربعین حتما به سامانه‌های معرفی شده از سوی سازمان حج و زیارت مراجعه نمایید و به هیچ عنوان به پیام‌ها و تبلیغاتی که در فضای مجازی مبنی بر ثبت نام، اعزام کاروان و ... که به صورت ناشناس و از منابع نامعتبر ارسال می‌گردد. اعتماد نکنید و همواره بدانید شکارچیان آنلاین در این فضا به دنبال فرصت برای اهداف شوم خود هستند.

به گزارش گرداب، سرهنگ صادقی در تشریح این خبر گفت: یکی از جلوه‌های عرض ارادت به ابا عبدالله الحسین (ع) شرکت در مراسم پیاده روی اربعین می باشد که هر سال به تعداد عشاق این مراسم افزوده می شود. با توجه به افزایش قابلیت‌های فضای مجازی و توسعه استفاده کاربران از امکانات این بستر باعث گردیده مراحل قبل از سفر اعم از ثبت نام و ... را در این بستر انجام دهند و زائرین نیز در طول مسیر از امکانات این فضا به صورت گسترده استفاده می‌نمایند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: زائرین گرامی حتما ًبا مراجعه به سامانه معرفی شده توسط سازمان حج و زیارت اقدام به ثبت نام نمایند و از مراجعه به صفحات، پروفایل‌ها و ... که از طرق مختلف منجمله شبکه‌های اجتماعی معرفی می‌گردند جداً پرهیز نمایند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان افزود: کاربرانی که به صورت انفرادی قصد سفر دارند مراقب صفحات جعلی (فیشینگ) در زمان خرید اینترنتی بلیط وسیله نقلیه باشند، زیرا برخی افراد فرصت طلب و کلاهبردار ممکن است با بهره برداری از این موقعیت، با طراحی صفحات جعلی اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانک کابران نمایند.

وی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: روادید و گذرنامه را از مراکز معتبر و تعریف شده تهیه نمایند و به هیچ عنوان به تبلیغات منتشره در فضای مجازی برای دریافت روادید و گذرنامه اعتماد نکرده و اطلاعات خود را در این سایت‌ها وارد نکنید.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه اطلاعات مهم و شخصی موجود در تجهیزات هوشمند همراه مثل تبلت، تلفن هوشمند و... را قبل از سفر تخلیه نموده و در حافظه‌های جانبی ذخیره کنید، تاکید کرد: از واگذاری تجهیزات هوشمند خود به دیگران در طول سفر خودداری کنید.

سرهنگ صادقی ادامه داد: از نصب برنامه‌های غیر ضروری و دریافتی از منابع نامعتبر برای سیستم‌های هوشمند خود در طول سفر جداً خودداری کنید. ضمن آن‌که می‌توانید از برنامه‌های ردیاب و کنترلی برای مواقع ضروری به خصوص سرقت و یا مفقودی گوشی استفاده نمائید.

شایان ذکر است سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات مردمی و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران گرامی بوده و همچنین کاربران فضای مجازی می توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت نمایند.