گوشى تلفن همراه حود را به ديگران نسپاريد!

گوشى تلفن همراه حود را به ديگران نسپاريد!
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶

فرمانده انتظامى شهرستان رشتخوار : « امانت دادن سیم کارت، گوشی هوشمند و تجهیزات رایانه‌ای به دیگران فرصت ارتکاب جرم بر علیه ما را فراهم می‌کند.»

به گزارش گرداب، فرمانده انتظامى شهرستان رشتخوار از شناسايى و دستگيرى عامل سوء استفاده و سرقت اطلاعات شهروند اين شهرستان خبر داد و گفت: امانت دادن سیم کارت، گوشی هوشمند و تجهیزات رایانه‌ای به دیگران فرصت ارتکاب جرم بر علیه ما را فراهم می‌کند.
 
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ ابوالحسن وفايى در تشريح اين خبر آورد: احدى از شهروندان به پليس فتا شهرستان مراجعه و درخواست رسيدگى به پرونده مزاحمت و فحاشى از سوى فردى ناشناس با هويت وى براى مخاطبينش را داشت.

وی افزود: شاكى در اظهارات خود تاكيد داشت هرگز در شبکه اجتماعی عضویت نداشته و از  شبكه اجتماعى استفاده نمى‌كند. اما به تازگى تعدادى از افرادى كه وى را مى‌شناسند، به شاكى پيام مى‌دهند كه منظورش از ارسال مطالب نامرتبط و حتى توهين آميز در شبکه اجتماعی چيست و علت اين شوخى بي‌جا را از وى جويا مى‌شوند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد:در ادامه رسيدگى به پرونده شاكى، كارشناسان پليس فتا با رد زنى‌هاى مربوطه و استعلام مبادى زيربط توانستند متهمى را در همين رابطه شناسايى و با هماهنگى قضايى به مكان پليس فتا منتقل نمايند.

وی تصريح‌كرد: متهم كه پسر جوان 25 ساله‌اى بود در مواجهه با ادله غير‌قابل انكار، هدف خود را از اين شوخى بى‌جا، سرگرمى و مزاح با شاكى عنوان كرد و در خصوص نحوه دستيابى متهم و ايجاد شبكه اجتماعى به نام شاكى گفت: متهم براى لحظه‌اى سيم كارت شاكى را قرض گرفته و با ايجاد شبکه اجتماعی روى گوشى خودش به واسطه سيم كارت شاكى به مخاطبين وى نيز دست يافته و براى تفريح و سرگرمى از سوى شاكى اقدام به ارسال پيام‌هاى نامرتبط و بعضا شوخى‌هاى دور از ادب نموده است.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینگه گوشی همراه یک وسیله خصوصی می‌باشد، به شهروندان توصيه كرد: هرگز براى لحظه‌اى هم سيم كارت خود را به ديگران نسپارند و مسئولانه مراقب تجهيزات مخابراتى و سيم‌كارت‌هاى خود باشند.