همکاری بحرین و کسپرسکی

همکاری بحرین و کسپرسکی
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۶

مقامات دولت بحرین و شرکت امنیت سایبری کسپرسکی، رزمایش مشترکی را به میزبانی بحرین در زمینه امنیت سایبری برگزار کردند.

به گزارش گرداب، اداره اطلاعات و دولت الکترونیک بحرین (IGA) و شرکت امنیت سایبری کسپرسکی (Kaspersky)، میزبان مشترک رزمایش امنیت سایبری، با عنوان Cyber Drill for Cyber Hawks، در منامه بحرین بودند. این رزمایش به منظور آموزش بیش از 60 متخصص فناوری اطلاعات از تمامی بخش های مالی، آموزشی، انرژی، حمل و نقل هوایی و بهداشت و درمان در مورد آخرین خطرات و تهدیدات امنیت سایبری برگزار شد.

محمد علی القاعد (Mohamed Ali AlQaed)، مدیر اجرایی IGA، تلاش کرده تا گروهی از متخصصان امنیتی سایبری از نهادهای مختلف دولتی بحرین را با هدف ایجاد همکاری برای کشف و کاهش تهدیدات امنیتی سایبری، گرد هم جمع کند و ضمن آموزش این افراد، آنها را با تهدیدات روز آشنا نماید.
این رویداد امنیت سایبری، شامل تمرین منحصر به فرد و جدیدی بود که شبیه ساز محافظت تعاملی کسپراسکی (KIPS) نام داشت و با هدف نمایش اهمیت سیستم های امنیتی و تأثیر یک حادثه امنیتی سایبری صنعتی، بر روی دولت طراحی شده بود.
محمد علی القاعد با سودمند خواندن همکاری با  کسپراسکی گفت : «افتخار می کنیم که با آزمایشگاه کسپراسکی برای اولین بار، همکاری می کنیم. این کار سبب بهره مندی از تجربیات و تخصص بین المللی آنها و تلاش برای افزایش سطح امنیت اطلاعات بخش دولتی در کشور بحرین می شود. این همکاری باعث شبیه سازی واقعیت برای تیم Cyber Hawks به منظور رسیدگی به تهدیدات و حملات آنلاین بر روی هرگونه ارگان دولتی و خصوصی می شود و یک رزمایش بسیار مهم برای ما خواهد بود.»

کسپراسکی معتقد است هدف IGA، آموزش دولت در خنثی سازی تهدیدات امنیت در زیرساخت های حیاتی و همچنین، افزایش آگاهی رهبران فناوری اطلاعات از شدت این تهدیدات است. به اعتقاد مدیران این سازمان بحرینی، شرکت مذکور قصد دارد به منظور همکاری با موسسات عالی آموزشی و دانشگاه ها در کشور، نسل جدیدی از متخصصان فناوری اطلاعات حرفه ای در زمینه سایبری تربیت کند.

ماکسیم فرولو (Maxim Frolov)، از مدیران کسپراسکی، اظهار داشت : «ایفای نقش اصلی در رویداد معتبر سایبرهاکز، باعث خوشحالی ماست و معتقدیم که آگاهی و آموزش امنیت سایبری، رکن اصلی مبارزه با جرایم اینترنتی در ارگان های خصوصی و دولتی است. در آزمایشگاه کسپراسکی، ما ضمن هماهنگی با دولت بحرین، برنامه های آموزشی و خدمات هوشمند برای نسل بعدی تولید می کنیم که باعث می شود گامی اساسی در ایمنی کشور در برابر تهدیدات سایبری برداشته شود.»