Gerdab.IR | گرداب

گزارشگر ويژه سازمان اعلام كرد

گزارش نقض حقوق بشر اسرائیل به سازمان ملل تسليم شد

تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۸۹

گزارشگر ويژه سازمان ملل دو خصيصه ويژه رژيم صهيونيستي را "آپارتايد" و "استعمار" قلمداد كرده و گفت: «استعمار فلسطين توسط رژيم صهيونيستي كه از طريق اشغالگري صورت گرفته است نيز خود نقض حقوق بين الملل است.»

گرداب- گزارشگر ويژه سازمان ملل در تازه‌ترين گزارش خود به سازمان ملل موارد جديدي از نقض حقوق بشر در اراضي اشغالي فلسطين به ويژه غزه را به اين سازمان ابلاغ كرده است.

"ريچارد فالك" در گزارش خود به جرايم جنگي توسط رژيم صهيونيستي در جنگ غزه، نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه از طريق محاصره آن منطقه و جنايت در ارتباط با كشتي امدادرساني اشاره كرد.

وي افزود: «حق خودمختاري يك حق مسلم حقوق بشري مردم فلسطين است كه در ميثاق‌هاي حقوق بشري به آن اشاره شده است در حالي كه رژيم صهيونيستي اين حق مردم فلسطين را ناديده مي‌گيرد، ناقض حقوق بشر محسوب مي‌شود.»

وي دو خصيصه ويژه رژيم صهيونيستي را "آپارتايد" و "استعمار" قلمداد كرده و گفت: «موضوع آپارتايد و تبعيض نژادي در حقوق بين الملل از جمله در اساسنامه ديوان كيفري بين المللي به عنوان جنايت عليه بشريت محسوب مي‌شود. استعمار فلسطين توسط رژيم صهيونيستي كه از طريق اشغالگري صورت گرفته است نيز خود نقض حقوق بين الملل است.»

گزارشگر حقوق بشر فلسطين با تأسف بار خواندن وضعيت غزه و نقض تمامي حقوق بشر اهالي آن منطقه افزود: «به دليل اقدامات و سياست‌هاي رژيم صهيونيستي نقض گسترده حقوق بشر در آن منطقه در حال رخ دادن است.»

وي افزود: «بخش‌هايي از كرانه غربي نيز در وضعيت مشابه غزه قرار دارد و كودكان آن منطقه نيز از بيماري‌هاي كشنده مانند اسهال و استفراغ و سوء تغذيه رنج مي‌برند. وضعيت ملي منطقه بيانگر نقض جدي كنوانسيون‌هاي ژنو و پاكسازي نژادي توسط رژيم اشغالگر است.»

منبع: کیهان