تشکیل سازمان امنیت سایبری ملی عربستان در راستای سند 2030

تشکیل سازمان امنیت سایبری ملی عربستان در راستای سند 2030
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶

پادشاهی عربستان، به منظور تبیین اهداف سند 2030 و بومی‌سازی امنیت سایبری، از تشکیل سازمان امنیت سایبری ملی در این کشور خبر داد.

به گزارش گرداب، مقامات عربستان سعودی، از تشکیل یک سازمان جدید امنیت سایبری در این کشور خبر دادند. بر اساس اخبار موجود، مساعد العیبان (Musaed al-Aiban)، وزیر مشاور عربستان در امور تجارت خارجی، به ریاست این سازمان جدید منصوب‌شده است. عربستان مدعی است که هدفش از تأسیس این سازمان، تقویت امنیت سایبری در پادشاهی سعودی است.

سازمان امنیت سایبر ملی عربستان، متشکل از وزیر امنیت کشور، وزیر اطلاعات، معاون وزیر کشور و دستیار ارشد وزارت دفاع خواهد بود. این سازمان در ارتباط مستقیم با پادشاهی عربستان است و به ادعای مقامات سعودی به‌منظور تقویت امنیت کشور، دفاع از زیرساخت‌های حیاتی و حفظ امنیت ملی زیرساخت‌های حساس ایجاد شده است، هم‌چنین مسئولیت حفاظت در برابر شبکه‌ها، سامانه‌های فناوری اطلاعات و بانک‌های اطلاعاتی را بر عهده دارد.

عربستان، همواره مدعی است که قربانی بزرگ حملات سایبری در جهان است. در سال 2012 نیز این کشور مدعی شد که شرکت نفت آرام کو، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت جهان، موردتهاجم هکرها قرار گرفته است که بلافاصله، اتهام انجام این حمله سایبری، متوجه جمهوری اسلامی ایران شد.
در ماه‌های گذشته نیز گزارش‌های متعددی در زمینه انجام حمله سایبری به نهادهای مختلف دولتی و خصوصی در این کشور منتشر شد و در اغلب این موارد، ایران متهم به انجام این حملات شده است. مساعد العیبان، در صحبت‌هایی در این زمینه، مدعی شده بود این سازمان در راستای تبیین اهداف سند 2030 و به‌منظور بومی‌سازی صنعت امنیت سایبری در این کشور تشکیل‌شده است.

این خبر در دست بررسی است و اطلاعات تکمیلی به اطلاع خواهد رسید.