Gerdab.IR | گرداب

رد پاي شبكه‌هاي اجتماعي در تكنولوژي‌هاي همراه

تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۸۹

آخرين تحول در زمينه شبكه‌هاي اجتماعي محبوب‌تر شدن آن و استفاده گسترده از اين شبكه‌ها بر روي ابزار و وسايلي مانند تلفن همراه‌، نت بوك‌ها، رايانه‌هاي لوحي است.

آخرين تحول در زمينه شبكه‌هاي اجتماعي محبوب‌تر شدن آن و استفاده گسترده از اين شبكه‌ها بر روي ابزار و وسايلي مانند تلفن همراه‌، نت بوك‌ها، رايانه‌هاي لوحي است.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، مهم‌ترين ويژگي كه در اين سايت‌ها وجود دارد آن است كه اين شبكه‌ها معمولاً كاربران خود را تشويق به ايجاد پروفايل يا نمايه‌هايي مي‌كنند كه حاوي اطلاعات مختلف و متنوعي از هر كاربر باشند.

كاربران مي‌توانند معمولا تصاويري را از خود در نمايه‌هاي شخصيشان اپلود كنند و يا به سبك وبلاگ‌هاي شخصي مطالبي را در صفحه اختصاصي خود در اين وب سايت‌ها به نگارش درآورند. جستجو براي يافتن ديگر دوستان و آشنايان از جمله امكانات سايت‌هاي شبكه‌اي است.

همچنين ديگر ضرورتي ندارد كه كاربران بخواهند خود را به دوستان و آشنايان سابق محدود كنند، بلكه آنها مي‌توانند براي يافتن كاربراني با عادات و سلائق مشابه شبكه‌هاي اجتماعي را جستجو كنند.

مرتب كردن فهرست‌هاي تماس و طبقه‌بندي آنها بر اساس علائق مختلف و نحوه ارتباط با آنها نيز در بسياري از اين شبكه‌ها پيش بيني شده است.

در سال‌هاي اخير، استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي نه تنها در ميان افراد بلكه در ميان سازمان‌ها، شخصيت‌هاي مشهور و ديگر ارگان‌هاي دولتي و خصوصي هم متداول شده و اشخاص حقيقي و حقوقي از شبكه‌هاي اجتماعي براي سودآوري مالي و اقتصادي و همين طور تبليغات آنلاين استفاده كردند.

راه اندازي مجامع آنلاين و بحث و گفت‌وگو در آنها هم از جمله امكانات شبكه‌هاي اجتماعي مدرن است. شبكه‌هاي اجتماعي مبتني بر محل سكونت و اشتغال كاربر كه به شبكه‌هاي Geosocial شهرت دارند، هم نسخه جديدي از اين شبكه‌ها محسوب مي‌شوند. اين شبكه‌ها مجهز به خدمات نقشه خواني بوده و براي سازماندهي مشاركت كاربران از امكانات جغرافيايي خود نهايت بهره را مي‌برند. استفاده‌هاي تجاري و تبليغاتي از اين شبكه‌ها هم در نوع خود متنوع و جالب توجه است طي سال‌هاي اخير ايجاد سازگاري و همگرايي ميان شبكه‌هاي اجتماعي با استفاده از فناوري‌هايي مانند OpenID و OpenSocial هم ساده‌تر شده است.

آخرين تحول در زمينه شبكه‌هاي اجتماعي محبوب‌تر شدن آن و استفاده گسترده از اين شبكه‌ها بر روي ابزار و وسايلي مانند تلفن همراه، نت بوك‌ها، رايانه‌هاي لوحي است. امروزه كاربران تلفن همراه در بسياري از كشورها با استفاده از شبكه‌هاي پرسرعت نسل سوم و چهارم مي‌توانند نمايه‌هاي شخصي ايجاد كنند، دوست پيدا كنند، در چت روم‌ها مشاركت كنند، براي خودشان چت روم ايجاد كنند، اطلاعاتشان را شخصي و خصوصي كنند، ويدئو و عكس به اشتراك بگذارند و حتي وبلاگ نويسي كنند.

شركت‌هاي تجاري هم به طور جدي وارد اين عرصه شده‌اند و برخي از آنها سرويس‌هاي بي سيم براي مشتريان خود به وجود آورده‌اند تا آنها بتوانند جوامع مجازي سيار خود را راه اندازي كنند و از اين طريق به بازاريابي موثر بپردازند. اين شبكه‌ها امروزه اعتبار و شهرت قابل توجهي كسب كرده‌اند.