به گزارش گرداب، محمدجواد آذری جهرمی با انتشار توئیتی در شبکه اجتماعی توئیتر در پاسخ به سوال کاربران، عملکرد سامانه رسیدگی شکایات پیامکهای تبلیغاتی (١٩٥) را تشریح کرد.
وزیر ارتباطات گفت: تا کنون ۳۲۱۵۵ نفر با ارسال ۸۲۶۷۲ پیامک، شکایات خود را از دریافت پیامکهای ناخواسته تبلیغاتی ارسال کردهاند که منجر به مسدود سازی ۲۷۷۳ شماره شده است.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: ارسال پیامک شکایت به سامانه ١٩٥ رایگان است.
وی گفت: به اپراتورها برای ارسال پیامکهای تبلیغاتی از طریق سرشمارههای آنها هشدار داده شده است.
آذری جهرمی بعدازظهر امروز نیز از آغاز اجرای فاز دوم رسیدگی به شکایات پیامکهای تبلیغاتی که از تلفن ثابت و یا سرشماره های یکهزار، دوهزار، سه هزار و ٥ هزار ارسال می شوند خبر داد.
ماه گذشته نیز امکان اعلام شکایت به سامانه ١٩٥ برای پیامکهای تبلیغاتی ناخواسته که از شماره های موبایل شخصی ارسال می شوند فراهم شد.