فروش خدمات ردیابی در دارک وب

فروش خدمات ردیابی در دارک وب
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶

به تازگی یک هکر روسی در دارک‌وب ادعا کرده است که می‌تواند اطلاعات ترددها و داده‌های حساس هر فردی را سراسر جهان به دست آورده و ارائه بدهد.

به گزارش گرداب، در حال حاضر سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی بعضی از کشورها یا نیروی‌های پلیس از ابزارهای مختلفی برای ردیابی محل مظنون موردنظر خود و الگوی حرکتی آن‌ها استفاده می‌کنند تا بتوانند به پیش‌بینی رفتار وی پردازند. با وجود این به تازگی یک هکر روسی با نام مستعار «ادریب» (Id Abridk) از طریق دارک‌وب، شروع به فروش خدمات ردیابی افراد در سراسر جهان کرده است.

هکر یاد شده ادعا می‌کند خدمات وی می‌تواند انواع اطلاعات مربوط به یک فرد را مانند پرونده‌های مالیاتی، اطلاعات پروازهای بین‌المللی، جستجوهای اینترپل ارائه می‌دهد. به علاوه به کمک آن می‌توان پایگاه داده‌های مسافرتی را برای کسب داده‌های موردنیاز بررسی بکند.

ادریب با انتشار پستی در یک تالار گفتگو نوشت:

من توانایی ارائه اطلاعات ترددهای مردم سراسر روسیه و دیگر مناطق سراسر جهان را دارم. در بسیاری از موارد امکان به دست آوردن فهرست کاملی از مسافران یک پرواز یا اتوبوس نیز وجود دارد.

ادریب برای ارائه خدمات خود به نام، تاریخ تولد و در بعضی موارد شماره‌ی گذرنامه‌ی هدف نیاز دارد. جمع‌آوری اطلاعات درباره‌ی فرد موردنظر از چند دقیقه تا حداکثر 4 روز زمان نیاز دارد. هزینه‌ی استفاده از این خدمات بین 50 تا 300 دلار متغیر است؛ اما در بعضی موارد به علت حساسیت بالاتر داده‌ها، هزینه نیز افزایش پیدا می‌کند. از طرفی تعدادی از هکرها خدماتی مشابه ارائه داده و ادعا می‌کنند به پایگاه داده‌های روسیه، اوکراین، قزاقستان و بلاروس دسترسی کامل دارند.

عده‌ای از تحلیلگران معتقدند ادریب احتمالا برای دسترسی به اطلاعات حساسی مانند اظهار نامه‌های مالیاتی یا جستجوهای اینترپل با افراد دولتی یا اجرایی فاسد روسیه در ارتباط است.