سهل انگاری پنتاگون در نگهداری از داده‌های جاسوسی

سهل انگاری پنتاگون در نگهداری از داده‌های جاسوسی
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶

بررسی های مؤسسه تحقیقاتی UpGuard نشان می‌دهد پنتاگون در نگهداری اطلاعات به دست آمده با جاسوسی‌های سایبری از کاربران اینترنت بسیار سهل انگارانه عمل می‌کند.

به گزارش گرداب، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا حداقل 1.8 میلیارد پست و مطلب اینترنتی جمع آوری شده را بر روی سرورهای تحت وب آمازون و به شکلی پیکربندی نشده و به هم ریخته جمع آوری کرده و این داده‌ها می تواند به سهولت در دسترس هکرها و جانیان اینترنتی قرار بگیرد.

برخی از این اطلاعات مربوط به سال 2009 است و البته به نظر نمی رسد هیچ گونه اطلاعات خصوصی از این طریق قابل دسترس باشد. هنوز مشخص نیست سوءاستفاده‌ای از این حجم انبوه از اطلاعات به عمل آمده یا خیر. اما افشای این شیوه نگهداری غیرمسئولانه از داده های کاربران اینترنت باعث شده پنتاگون مورد انتقاد قرار بگیرد.

بررسی ها نشان می دهد بخش زیادی از این اطلاعات حاوی اخبار و مطالب شبکه های اجتماعی در مورد داعش و همین طور اخبار سیاسی در عراق و پاکستان است و البته مطالب متفرقه هم در آنها دیده می شود.

با توجه به انتقادهای صورت گرفته، شرکت آمازون می گوید اقداماتی را برای ایمن سازی سرورهای خود انجام خواهد داد تا جلوی نفوذ هکرها را به آنها بگیرد.