کره سایبری، خطرناک‌تر از روسیه سایبری است

کره سایبری، خطرناک‌تر از روسیه سایبری است
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶

یک کارشناس آمریکایی معتقد است تهدید سایبری کره شمالی، بسیار بزرگ‌تر از روسیه است و باید با آن، مقابله کرد.

به گزارش گرداب، کره شمالی با داشتن گروه‌های قدرتمند هکری، عامل انجام حملات مخرب باج افزاری نظیر واناکرای است و برای دفاع از هویت ملی خودش، دست به هر اقدامی خواهد زد.

دیمیتری آلپروویچ (Dmitri Alperovitch)، از مسئولین ارشد شرکت امنیت سایبری کرود استرایک، در این زمینه گفت: «در سال 2018، یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های من در دنیای سایبری، کره شمالی است. من نگرانم که آن‌ها حملات سایبری مخربی را سازمان‌دهی کنند. این حملات، می‌تواند مؤسسات مالی آمریکا را هدف قرار دهد و با نیت مقابله با حملات آمریکا علیه تأسیسات هسته‌ای این کشور باشد. بدون در نظر گرفتن اینکه آیا درگیری نظامی بین آمریکا و این کشور رخ خواهد داد یا نه نکته مهم این است که آن‌ها، فکر می‌کنند در معرض تهدید قرار دارند و این ممکن است سبب بروز واکنش آن‌ها شود.»

کارشناسان امنیتی معتقدند کره شمالی، مسئول انجام بسیاری از حملات سایبری است که طی چند ماه اخیر در جهان رخ‌داده است و همسایه این کشور، یعنی کره جنوبی، یکی از اصلی‌ترین قربانیان حملات سایبری صورت گرفته توسط این کشور است.

تنش‌های صورت گرفته بر سر موضوعاتی نظیر آزمایش موشک‌های بالستیک و اتمی، سبب شده است تا نگرانی‌ها در جهان، در مورد افزایش احتمال درگیری سایبری بین دو کشور بالا برود. بسیاری معتقدند لفاظی های ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی علیه یکدیگر بر سر موضوعات مختلف، بی‌سابقه بوده است.