محققان امنیت سایبری اعلام کردند؛

کشف بدافزاری که کاربران خاورمیانه را هدف گرفته است

کشف بدافزاری که کاربران خاورمیانه را هدف گرفته است
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷

محققان امنیت سایبری بدافزاری کشف کرده اند که از طریق واتس اپ، تلگرام و اپلیکیشن های دیگر کاربران ایران، لبنان، مصر ،مراکش و اردن را هدف گرفته است.

به گزارش گرداب، کارشناسان امنیت سایبری  یک عملیات خرابکاری سایبری جدید کشف کرده اند که کاربران خاورمیانه را هدف گرفته است.

در این اواخر بدافزاری اپلیکیشن های پیامرسان مانند تلگرام، واتس اپ و مرورگر کروم را هدف می گیرد و هرگونه اطلاعات ذخیره شده(از جمله پسوردهای موجود در دستگاه) را سرقت می کند.

بدافزار مذکور به نام ZooPark طوری طراحی شده که به هکرها اجازه می دهد از پیام ها و اپلیکیشن های کاربر سواستفاده کنند. به گفته کارشناسان این حمله سایبری بسیار هدفمند طراحی شده است.

شرکت کسپراسکای نخست این حمله را رصد کرده و در گزارشی نوشته است: طی سال های اخیر هدف گیری پروفایل ها پیشرفته شده و ا کنون روی کاربران در کشورهای ایران، اردن، مراکش، مصر و لبنان تمرکز کرده است.

 به گفته کارشناسان امنیتی این شرکت بدافزار مذکور بسیار پیچیده است.

 هر روز افراد بیشتری از دستگاه های موبایل خود به عنوان وسیله ای برای ارتباط استفاده می کنند. الکسی فیرش یکی از کارشناسان کسپراسکای می گوید: این بدافزار به طور سازمانی پشتیبانی می شود.

به نوشته کسپراسکای یکی از روشهای اصلی انتشار این بدافزار کانال های تلگرام  است. همچنین فیش درباره روش دیگر انتشار بدافزار می گوید: ما چند وب سایت خبری کشف کردیم که هک شده بودند و بازدیدکنندگان را به دانلود سایتی هدایت می کرد که دارای APKهای خطرناک است.