Gerdab.IR | گرداب

راه‌اندازي جبهه جديد جنگ نرم غرب عليه ايران؛

شبكه فارسي زبان يورونيوز راه‌اندازي شد

تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۹

اين شبكه فارسي زبان در نظر دارد تا 126.5 ميليون نفر مخاطب فارسي زبان در سراسر جهان از جمله ايران، افغانستان و تاجكستان را جذب كند.

شبكه خبري "يورونيوز‌" اروپا، كانال ماهواره‌اي فارسي زبان خود را در سراسر "خاورميانه‌"، "اروپا‌" و "مديترانه‌" راه‌اندازي كرد.

به گزارش گرداب به نقل از شبكه "بي‌بي‌سي‌"، نسخه فارسي زبان كانال تلوزيوني ماهواره‌اي يورونيوز در سراسر "خاورميانه‌"، "اروپا‌" و "مديترانه‌" راه‌اندازي شده است.

بر اساس اين گزارش، يورونيوز به منظور راه‌اندازي شبكه فارسي زبان خود، از 17 خبرنگار فارسي زبان استفاده كرده است تا بتوانند محتواي اين سرويس خبري را فراهم آورند.

گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه اين شبكه فارسي زبان در نظر دارد تا 126.5ميليون نفر مخاطب فارسي زبان در سراسر جهان از جمله ايران، افغانستان و تاجكستان را جذب كند.

"ماريا سرسالاري‌"، مدير بخش فارسي يورونيوز گفته است كه برنامه‌هاي يورونيوز "ديد جهاني‌" مي‌دهد و از يك پنجره اروپايي، همه اخبار جهان را در بر مي‌گيرد.

از آنجايي‌كه سياست‌هاي مختلف غرب در قبال ايران چندان كارآيي ندارد، آمريكا و همپيمانان اين كشور تمامي تلاش خود را به كار گرفته‌اند تا با استفاده از جنگ نرم، به مقابله با ايران بپردازند به طوري‌كه "جوزف ناي‌"، يك نظريه‌پرداز مشهور آمريكايي در زمينه جنگ نرم و ديپلماسي عمومي، ضمن رد گزينه نظامي عليه ايران توصيه كرد كه غرب بايد تلاش كند تا با استفاده از قدرت نرم، ايران را تسليم خواسته‌هاي خود كند.

جوزف ناي، نظريه‌پرداز جنگ نرم و ديپلماسي عمومي در آمريكا اواخر خردادماه گذشته ضمن حضور در جلسه شوراي مشورتي دولت انگليس كه با موضوع "قدرت نرم و ديپلماسي عمومي در قرن 21 " تشكيل شده بود، سخناني را درباره رد اقدام نظامي عليه ايران و همچنين چگونگي شكل‌گيري سياست غرب در قبال جمهوري اسلامي مطرح كرد.

جوزف ناي در اين جلسه ضمن تعريف ديپلماسي عمومي و مطرح كردن جنگ نرم در قبال ايران تأكيد كرد: برخي اين طور مطرح مي‌كنند كه با قدرت نرم ما هرگز نخواهيم توانست ايران را تسليم خواسته‌هاي خود كنيم و اين امر به دليل اختلافات فرهنگي ما با ايران است. ممكن است اين حرف تا حدودي صحت داشته باشد اما بايد توجه داشته باشيد كه شما مي‌توانيد با استفاده از قدرت نرم، نسل جوان ايراني را به طور كامل به سمت خود جذب كنيد و از اين طريق خواسته‌هاي خود را مطرح كنيد. در حقيقت اين استدلال كه قدرت نرم يك تئوري غربي است كه تنها در غرب كاربرد دارد و فاصله‌هاي فرهنگي در اين ميان مانع ايجاد مي‌كند، صحت ندارد.

منبع: فارس