Gerdab.IR | گرداب

اپلیکیشن نظارت والدین بر فرزندان هک شد!

تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷

اپلیکیشن TeenSafe که به والدین اجازه می‌داد فعالیت‌های فرزندانشان در شبکه‌های اجتماعی و گوشی‌های هوشمند را کنترل و نظارت کنند، در معرض حمله سایبری و افشای اطلاعات قرار گرفته است.

به گزارش گرداب، اگر شما نیز جزو آن دسته از پدر و مادرهایی هستید که نگران نحوه عملکرد فرزندانشان در گوشی های هوشمند، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستند، باید فکر دیگری برای کنترل و نظارت بر میزان فعالیت کودکان و نوجوانان خود باشید چراکه به تازگی گزارش‌هایی منتشر شده که نشان‌دهنده افشای اطلاعات و حمله سایبری به اپلیکیشن teensafe است.

این برنامه که در پلت‌فرم‌های اندرویدی و iOS وجود دارد، به کاربران (والدین) این امکان را می‌دهد تا از راه دور و هر زمان که بخواهند، گوشی هوشمند فرزندشان را خاموش کرده، اتصال وی به اینترنت وای فای را قطع کرده، مسیرهای رفت و آمد آن‌ها را ردیابی کرده و استفاده از اپلیکیشن و شبکه‌های اجتماعی غیرمجاز را مسدود کنند.

اپلیکیشن TeenSafe همچنین به والدین اجازه می‌دهد تا پیام‌های متنی رد و بدل شده فرزندانشان را بخوانند و از افرادی که با آن‌ها معاشرت می‌کنند، مطلع باشند.

این برنامه در شبکه اجتماعی یوتیوب نیز کانالی را راه‌اندازی کرده بود تا به والدین تازه‌کار آموزش دهد چگونه می‌توانند کنترل و نظارت بیش‌تری بر نحوه عملکرد کودکانشان داشته باشند.  

اما حالا اخبار جدید حاکی است که این اپلیکیشن محبوب و کاربردی در معرض حمله سایبری و افشای اطلاعات کاربرانش قرار گرفته است که می تواند حریم خصوصی والدین و افرادی که از آن استفاده می‌کردند، را به‌طور جدی به مخاطره انداخته و نقض کند.

این شرکت مدعی شده است که میلیون‌ها کاربر در پلت‌فرم‌های اندروید و iOS داشته که همگی از خدمات و سرویس‌های این اپلیکیشن رضایت کامل داشته‌اند.

با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورهای مختلف زیادی در سراسر جهان هدف این گونه حملات قرار گرفته‌اند و آسیب‌ها و خسارات جبران ناپذیری را متحمل شده‌اند. آمار حملات سایبری و هک در سال گذشته میلادی ۲۰۱۷، به اوج خود رسیده است و بنابر پیش‌بینی تحلیلگران، این روند در سال‌های آینده نیز با قدرت بیشتری ادامه خواهد داشت.