کمبود سیاست بازدارندگی جرائم سایبری در آمریکا

کمبود سیاست بازدارندگی جرائم سایبری در آمریکا
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

به عقیده بسیاری از متخصصان امنیتی غرب؛ ساختار و جامعه آمریکا، فاقد مولفه های اساسی بازدارندگی برای جرائم سایبری است.

به گزارش گرداب، سرمایه‌گذاران اصلی دولت و متخصصین صنعت خصوصی در واشنگتن گرد هم جمع شدند تا درباره آینده امنیت سایبری، خطرات و انعطاف‌پذیری زیرساخت‌های حیاتی به گفتگو بپردازند.

 در این جلسه مایکل ریلی (Michael Riley)، خبرنگار تحقیقاتی اخبار بلومبرگ، با چهار متخصص امنیت سایبری دولتی با داشتن پست محافظت از صنعت خصوصی در برابر حملات سایبری به‌صورت زنده مصاحبه کرد. این بحث عدم اعتماد بالا در صحبت‌های دولتمردان را به‌خوبی منعکس می‌کرد؛ زیرا اعضای بخش خصوصی احساس امنیت در برابر تهدیدات نمی‌کردند.

اسکات گودهارت (Scott Goodhart)، مدیر سابق شرکت AES، گفت: «این کار در جهت بهبود به اشتراک‌گذاری اطلاعات بوده است؛ زیرا بسیاری از مردم این اطلاعات را درک نمی‌کنند. درنتیجه شاخص‌هایی برای اقدامات آتی موردنیاز است.»

نیلوفر رازی هوی، کارشناس مشهور سایبری، مدعی است که مشکل، اختلاف میان توانایی و اختیار است؛ وزارت امنیت داخلی آمریکا اختیاراتی دارد اما وزارت دفاع و آژانس امنیت ملی توانایی دارند؛ و همین امر مشکلاتی را در زمان واقعی به وجود می‌آورد. عدم هماهنگی، وضوح، سیاست و استراتژی مرتبط با شکاف میان بخش‌های عمومی و خصوصی وجود دارد و اینکه فقط دولت می‌تواند کاری انجام دهد، باور غلطی است.

رازی هوی اظهار داشت: «سیاست بازدارندگی منحصر به دولت است. کمبود این سیاست‌ها منجر به ناتوانی سازمان‌ها در محافظت از خودشان در برابر خطرات می‌شود. اعضای هیئت‌مدیره همه موافق‌اند که ایالات‌متحده سیاست بازدارندگی ندارد و صحبت جامع و کاملی در مورد اقدامات دولت فعلی در استراتژی امنیت سایبری صورت نگرفته است.»

دانیل انیس (Daniel Ennis)، رئیس اطلاعات تهدید در BlueVoyant، اعلام کرد: «من معتقدم که دولت کارهایی در این خصوص انجام داده است. برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌هایی صورت گرفته که برای عموم مردم شفاف نیست. مردم نباید فکر کنند که دولت سیاست بازدارندگی ندارد.»

انیس، باوجود سردرگمی‌ها و حذف موقعیت هماهنگ‌کننده امنیت سایبری در دولت آمریکا، گفت: «این تقسیم‌بندی‌ها کمکی نمی‌کند. ما باید به‌صورت متحد همکاری کنیم. باید مدیریت متمرکز تشکیل دهیم و از مردم به شیوه‌ای که تهدیدات را درک کنند، کمک بگیریم.»