Gerdab.IR | گرداب

کلاغ‌های پیر جنگجویان سایبری آمریکا را آموزش ‌می‌دهند

تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۸۹

"انجمن کلاغ‌های پیر" اخیرا دوره‌های آموزشی جنگجویان سایبری خود را در 2 دوره "اصول جنگ سایبری" و "برنامه عملی جنگجوی سایبری" را برای نیروهای خاصی که قرار است در این زمینه فعالیت کنند، برگزار می‌کند.

"انجمن کلاغ‌های پیر" (Association of Old Crows) که در حوزه جنگ‌ الکترونیکی و عملیات‌های اطلاعاتی فعالیت می‌کند به تازگی با طراحی دو دوره آموزشی، جنگ‌ سایبری را به مخاطبان خاص خود آموزش می‌دهد‌.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، "انجمن کلاغ‌های پیر"، مجموعه‌ای بین‌المللی و غیرانتفاعی متشکل از 13500 عضو و بیش از 180 سازمان است که در حوزه جنگ‌ الکترونیکی، عملیات‌های اطلاعاتی و دیگر رشته‌های مربوطه فعالیت می‌کند.

این انجمن اخیرا دوره‌های آموزشی جنگجویان سایبری خود را در 2 دوره "اصول جنگ سایبری" و "برنامه عملی جنگجوی سایبری" برای نیروهای خاصی که قرار است در این زمینه فعالیت کنند، برگزار می‌کند.

دوره اول تربیت جنگجویان سایبری
دوره اول که به مدت دو روز نیز برگزار می‌شود، بررسی مفاهیم کامپیوتری و شبکه‌ای به عنوان بنیانی برای توصیف عمیق و تبیین ابزار، تکنیک‌ها و استراتژی‌های هک کردن است.
در این دوره آموزشی رهیافت سیستماتیک و روش‌شناسی مورد استفاده هکرها در حمله و نیز تمهیدات دفاعی که می‌توان در برابر چنین حمله‌هایی اتخاذ نمود،‌ مورد مطالعه قرار می‌گیرند.

این دوره آموزشی از نظر ابزار نمایشی و نیز وسعت موضوعات مورد مطالعه منحصر به فرد است. در این دوره تحلیل‌ها و نمایش‌هایی با موضوع "کالبدشکافی حمله" انجام می‌گیرند و بیش از 40 نمایش زنده در مورد ابزار و تکنیک‌های هک و دفاع حرفه‌ای اجراء می‌شوند.

دوره دوم تربیت جنگجویان سایبری
در دوره دوم در آزمایشگاه‌ها به مدت دو روز تمرین‌هایی برای استفاده از ابزار، تکنیک‌ها و استراتژی‌های شبکه‌ای هک انجام می‌گیرند.
در این دوره استفاده کار عملی از ابزار هک و دانش آن، به منظور مقابله با تهدید‌های فزاینده پیش روی شبکه‌ها و سیستم‌های کامپیوتری آموخته می‌شوند. این سطح از دانش کارکنان امنیتی را در فهم ابزارهای فعلی هک یاری می‌کند تا آنها بتوانند در مقابل حمله و تجاوز به شبکه‌های عمومی، خصوصی، دولتی و نظامی اقدامات مقتضی را انجام دهند.

قدرت و کارآیی این دوره آموزشی از سناریوهای حملات واقعی و جامع آن ناشی می‌شوند. در این دوره بیش از 40 فعالیت عملی با استفاده از ابزار و تکنیک‌های هک و امنیتی انجام می‌گیرند.

سخنرانی‌ها به صورت کاملاً خلاصه انجام می‌گیرند تا دانشجویان بتوانند از حداکثر زمان خود برای کسب تجربه جنگ‌ سایبری در یک شبکه بسته استفاده کنند. نیازی نیست دانشجویان برای شرکت در این کلاس‌ها تجهیزاتی با خود بیاورند. یک شبکه بسته در کلاس ایجاد می‌شود تا دانشجویان لپ‌تاپ‌های خود را به آن متصل کنند.

اهداف مجموعه دوره‌های آموزشی جنگجویان سایبر
تعریف محیط تهدید در فضای تکنولوژیکی کنونی که به سرعت در حال تکامل است، تشریح اصول شبکه و نقاط آسیب‌پذیری شبکه‌های کامپیوتری، تشریح روش‌شناسی و ابزار "هکرها" برای نفوذ به شبکه‌های کامپیوتری – از "سرقت اطلاعات" گرفته تا "استفاده غیرمجاز" از سیستم شبکه کامپیوتری، تشریح تکنیک‌های کنونی "هک" و همچنین آسیب‌هایی که می‌توانند وارد کنند، برخی از اهداف در نظرگرفته شده در این طرح هستند.


انجمن کلاغ‌های پیر در این پروژه خط مشی‌های خود را چنین تعریف کرده است: «تأیید اصالت یا کنترل دسترسی، حفاظت در برابر ویروس‌ها، شناسایی و پیشگیری از تهاجم به شبکه‌ها، ارزیابی آسیب‌پذیری و امتحان امکان نفوذ، گزارش آسیب وارده و اصلاح آن و فراندهای تعیین هویت و اعتبار.»