Gerdab.IR | گرداب

در راستای تقویت ديپلماسي ديجيتال:

وزارت خارجه رژيم صهيونيستي كانال يوتيوب خود را راه‌اندازي کرد

تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۸۹

وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي در جهت تقويت ديپلماسي ديجيتال خود و بهبود وجهه منفي خود نزد جهانيان بعد از راه‌اندازي صفحه توييتر و فيس‌بوك اقدام به راه‌اندازي كانال يوتيوب خود كرد.

به گزارش گرداب، روزنامه صهيونيستي "جروزالم‌پست‌" اعلام كرد كه وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي رسما كانال يوتيوب خود را چهارشنبه راه‌اندازي كرد.

اين كانال شامل حدود 130 فيلم در مورد زندگي در اسرائيل است. تا روز چهارشنبه، همه فيلم‌هاي وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي بر روي صفحه IsraelMFA ارائه مي‌شود.

وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي حقوق ثبت دامنه صفحه توييتر اسرائيل را به قيمت 3000 دلار از يك اسپانيايي خريداري نموده و يك ماه پس از آن نيز يوتيوب رژيم صهيونيستي را راه‌اندازي كرد.

"شائم شاچام"، مدير بخش فن‌آوري اطلاعات و اينترنت وزارت امور خارجه، تلاش‌هاي بسياري براي به دست آوردن كنترل صفحات مربوط به اسرائيل در توييتر و يوتيوب انجام داده است. در حال حاضر نيز در پي مذاكره با فيس بوك براي كنترل صفحه اسرائيل است.

وی در این باره گفت: «تصويري كه از اسرائيل توسط اين كانال‌ها ارائه مي‌شود براي ما مهم بوده و ما از آن حفاطت خواهيم کرد. به همين دليل ما در تلاشيم تا بهترين موقعيت ممكن را براي اين تصوير كه در حقيقت خود اسرائيل است به وجود بياوريم.»

فيلم‌هاي مربوط به اسرائيل در يوتيوب سياسي نبوده، بلكه بر زندگي در اسرائيل و جنبه‌هاي مثبت آن متمركز است. اين وزارت‌خانه علاوه بر كانال اسرائيل همچنان صفحه قبلي خود با نام IsraelMFA در يوتيوب را براي ارائه فيلم‌هاي مربوط به كاروان آزادي غزه و مذاكرات صلح با فلسطيني‌ها حفظ خواهد كرد. بدين ترتيب صفحه اسرائيل و صفحه IsraelMFA را كاملا از هم متمايز نموده‌اند.

شاچام در مورد اين كانال جديد گفت: «اين فيلم‌ها ارتباطي به سياست‌هاي اسرائيل نداشته و تنها براي نشان دادن خلاقيت، نوآوري، پيشرفت‌هاي تكنولوژيكي، پزشكي و مسائل فرهنگي اسرائيل راه‌اندازي شده است.»

وزارت امور خارجه از نيروها و تجهيزات خود براي توليد فيلم در يوتيوب استفاده نموده و به كاربران امكان استفاده از لينك‌هاي موجود براي دانلود و استفاده از اين فيلم‌ها بر روي وب سايت خودشان را مي‌دهد.
در حالي كه كانال جديد يوتيوب تنها 327 عضو در روز چهارشنبه داشته است، توييتر اسرائيل 8683 عضو داشته و صفحه اسرائيل در فيس بوك توسط 23460 نفر جذاب ارزيابي شده است.

اين وزارت‌خانه از حدود يك سال و نيم پيش فعاليت‌هاي خود را در سه سايت اجتماعي به نام IsraelMFA آغاز كرد.
شاچام در اين خصوص گفت: «حضور در رسانه‌هاي اجتماعي بسيار مهم است و اين چيزي است كه رسانه‌هاي اجتماعي براي ما مقدور مي‌سازد. در حاليكه در ساير وب‌سايت‌ها اين امكان وجود ندارد. بدين ترتيب در مباحثي كه نياز به ارائه ديدگاه‌هاي اسرائيل باشد ما نيز مي‌توانيم به آن بحث بپيونديم.»

چالش باقي مانده براي شاچام به دست آوردن كنترل صفحه اسرائيل در فيس بوك و مخالفت این سایت با ايجاد صفحه براي طرفداران يك كشور است. فيس بوك پاسخي در اين زمينه نداده است.

منبع: فارس