Gerdab.IR | گرداب

رئيس دفتر ديپلماسي عمومي آمريكا در خاورميانه كيست؟

تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۸۹

"گرتا سي.‌هولتز‌" كه قبلاً مديريت مؤسسه همكاري‌هاي خاورميانه به منظور توسعه دموكراسي را بر عهده داشته، به سمت رياست دفتر ديپلماسي عمومي آمريكا در حوزه خاور نزديك منصوب شده است.

"گرتا سي.‌هولتز‌" كه قبلاً مديريت مؤسسه همكاري‌هاي خاورميانه به منظور توسعه دموكراسي را بر عهده داشته، به سمت رياست دفتر ديپلماسي عمومي آمريكا در حوزه خاور نزديك منصوب شده است.

به گزارش گرداب، پايگاه اينترنتي وزارت خارجه آمريكا در گزارشي اعلام كرد: اين وزارتخانه با انتصاب رؤساي دفاتر شش‌گانه جغرافيايي ديپلماسي عمومي و رئيس دفتر "رسانه‌هاي عمومي بين‌الملل‌"، ساختار راهبردي (Strategic Framework) خود را در عرصه ديپلماسي عمومي را مشخص كرده است.

خانم "گرتا سي.‌هولتز‌" (Greta C.‌Holtz) كه از مقامات ارشد سرويس خارجي وزارت خارجه آمريكا است در ژوئن سال جاري ميلادي به اين سمت منصوب شد.

وي پيش از اين انتصاب در سفارت آمريكا در بغداد سمت مشاور در امور استاني را بر عهده داشته و تيم‌هاي بازسازي در استان‌هاي مختلف عراق را مديريت مي‌كرده است. وي در اين سمت 800 نفر را با بودجه‌اي بالغ بر يك ميليارد دلار راهبري كرده است.

هولتز كه از سال 1985 به وزارت خارجه آمريكا وارد شده در كشورهايي همچون عربستان سعودي، يمن، تونس، سوريه و تركيه ماموريت داشته و بين سال‌هاي 2006 تا 2007 مديريت موسسه همكاري‌هاي خاورميانه را كه مسئول توسعه دموكراسي در اين منطقه شناخته مي‌شود، بر عهده داشت. وي بين سال‌هاي 2004 تا 2006 نيز در موسسه امنيت و همكاري اروپا به عنوان هماهنگ‌كننده، مشغول به انجام خدمت بود.

اين ديپلمات آمريكايي در مقاطع كارشناسي علوم سياسي، كارشناسي ارشد روابط بين‌الملل و كارشناسي ارشد مطالعات امنيتي در دانشگاه‌هاي مختلف آمريكا آموزش ديده و به زبان‌هاي عربي، تركي استانبولي و فرانسوي مسلط است. وي مفتخر است كه موفق به دريافت انواع جوايز از جمله "مدال كريستوفر" از آژانس اطلاعات مركزي آمريكا شده است.

همچنين بنا بر اين گزارش، خانم هولتز پيش از آنكه وارد وزارت امور خارجه آمريكا شود به عنوان كارورز در دفاتر سياسي ناتو و وزارت دفاع آمريكا و همچنين به عنوان تحليلگر در بخش اطلاعاتي وزارت دفاع آمريكا به خدمت اشتغال داشته است.

"جوديت مك‌هيل‌" (Judith A. McHale)، معاون ديپلماسي عمومي وزارت خارجه آمريكا در سخناني بدين منظور اعلام كرد: «اين دفاتر جديد كه در حوزه ديپلماسي عمومي وزارت خارجه آمريكا تعريف شده‌اند، با راهبري ديپلماسي عمومي اين كشور در حوزه‌هاي تخصصي خود، كمك شاياني به اين ساختار كرده و هماهنگي كامل ديپلماسي عمومي و سياست‌‌هاي تدوين شده را تضمين مي‌كنند.»

منبع: فارس