احتمال هست که در آینده رمز ارزها در کشور فراگیر شود

احتمال هست که در آینده رمز ارزها در کشور فراگیر شود
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷

دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره سند پیش‌نویس ارزهای رمزنگار گفت: هنوز سند این پیش‌نویس به شورای عالی فضای مجازی نرفته است اما در دستورکار قرار دارد.

به گزارش گرداب، دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: آیین‌نامه اتصال بانک‌های دولت فردا عصر در جلسه شورای عالی فضای مجازی تصویب می‌شود.

ابوالحسن فیروزآبادی، با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در اجرای آیین‌نامه اتصال بانک‌های دولت همکاری خواهد کرد، گفت: کارهای تخصصی آیین‌نامه در کارگروه‌های تخصصی مرکز ملی فضای مجازی انجام شده است. فردا عصر در شورای عالی فضای مجازی تشکیل جلسه می‌دهیم تا این آیین‌نامه تصویب شود.

وی همچنین درباره سند پیش‌نویس ارزهای رمزنگار گفت: هنوز سند این پیش‌نویس به شورای عالی فضای مجازی نرفته است اما در دستورکار قرار دارد. پیشنهاد ما در مرکز ملی فضای مجازی این است که رمز ارزها در کشور ساماندهی شوند؛ چراکه به نظر می‌رسد این فن‌آوری در آینده نزدیک به صورت گسترده چه در حوزه پولی، چه در حوزه عقد قراردادها و چه در حوزه‌های دیگر در دنیا استفاده می‌شود.

رییس مرکز ملی فضای مجازی ادامه داد: ما باید به‌تدریج برای رمز ارزها در کشور آمادگی به دست آوریم؛ چراکه این احتمال هست که در آینده رمز ارزها در کشور فراگیر شود و آنگاه مجبور شویم از رمز ارزهای وارداتی استفاده کنیم. ما در تلاش هستیم هم تولید بیت‌کوین (ماینینگ) در کشور مجاز شود و هم بتوانیم از مراکز مبادله بیت کوین برخوردار شویم.

وی افزود: البته تولید بیت کوین در کارگروه‌های تخصصی مرکز ملی فضای مجازی تصویب شده اما بحث مراکز مبادله بیت کوین هنوز نهایی نشده است.