خطرناک ترین باج افزار سال معرفی شد

خطرناک ترین باج افزار سال معرفی شد
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷

باج افزار جدید موسوم به virobot یکی از خطرناک ترین نسخه های بدافزاری است که تا کنون شناسایی شده است. این باج افزار می تواند کامپیوتر شما را به یک ابزار یا سلاح هکری تبدیل کند.

به گزارش گرداب، باج افزار virobot  ابتدا انواع دستگاه های کاربر را آلوده می کند و سپس به انتشار نرم افزارهای مخرب از طریق ایمیل می پردازد.

این سیستم هکری، سیستمی فراتر از قفل کردن کامپیوترهای آلوده است.این تروجان جدید اجازه نمی دهد هیچ یک از بخش های کامپیوتری که آلوده شده به به هدررود و تمام بخش ها را یکجا تحت کنترل می گیرد.

باج افزار Virobot از سوی پژوهشگران موسسه « Trend Micro » شناسایی شده است.به گفته این پژوهشگران ویروس مذکور، تنها کامپیوترهای آلوده را قفل نمیکند، بلکه به عنوان بخشی از یک پرونده بزرگ چندین سیستم را درگیر خود می کند.

استفاده از باج افزارها یک ابزار شایع برای مجرمان اینترنتی است. آن ها فایل های موجود در دستگاه های قربانیان را رمزگذاری می کنند و خواستار پرداخت مبالغی در ازای باز پس دادن اطلاعات می شوند.

حمله باج افزار موسوم به WannaCry در سال 2017، صدها هزار کامپیوتر را در سراسر جهان آلوده کرد و دسترسی مردم را از دستگاه های هوشمندشان در بیمارستان ها، دانشگاه ها و فرودگاه ها قطع کرد.

جالب است بدانید که باج افزار «Virobot » کامپیوتر تحت هک را رمزگذاری می کند، سپس تقاضای 520 دلار بیتکوین را می دهد، آن هم در حالی که کامپیوتر را قفل کرده است. روش پخش و گسترش این باج افزار بخمش «اسپم» یا هرزنامه های ایمیل است. بنابراین بهتر است هنگام باز کردن ایمیل های خود دقت کنید که هر پیامی را بررسی نکنید.




منبع: انتخاب