Gerdab.IR | گرداب

مدیر فروش شرکت اوریف‌لیم گریخت

تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۸۹

امیر مرتضوی، مسئول فروش شرکت هرمی اوریف‌لیم در تهران با تودیع وثیقه که از سوی سوئد انجام شد و به این دلیل که از ایران ممنوع الخروج نشده بود، توانست از کشور متواری شود.

"امیر مرتضوی" مسئول فروش شرکت هرمی اوریف‌لیم در تهران با تودیع وثیقه که از سوی سوئد انجام شد و به دلیل ممنوع الخروج نشدن، توانست از ایران متواری شود.

به گزارش گرداب به نقل از جهان نیوز،‌ این فرد که یک ایرانی بوده و مدتی نیز در سوئد زندگی کرده بود، به دلیل فعالیت غیرقانونی هرمی، فرار مالیاتی، تخلفات مالی و موارد متعدد اتهامات دیگر که در پرونده قضایی وی و شرکت اوریف‌لیم موجود است، در جریان انهدام این شرکت هرمی دستگیر و برای انجام تحقیقات قضایی در بازداشت بود که با تحرکات و اقدامات سفیر سوئد در تهران در نهایت با وثیقه‌ای که از سوی سوئدی‌ها تأمین شد، توانست آزاد شود.

پیش‌بینی می‌شود این فرد نیز مانند بسیاری متهمان دیگر که آزاد شده و از ایران خارج شده‌اند، برای ادامه روند رسیدگی قضایی به اتهاماتشان به ایران بازنگردد!

سخنگوی وزارت خارجه سوئد نیز بدون اشاره به نام وی، خروج این کارمند اوریف‌لیم از ایران را تأیید کرده است.
"سیسیلیا جولین"، سخنگوی وزارت خارجه سوئد، به خبرگزاری فرانسه گفت این مرد که یک سوئدی ایرانی‌الاصل است پیشتر در هفته جاری با قرار وثیقه آزاد شد و ایران را ترک کرده است.

گفتنی است، شرکت هرمی اوریف‌لیم که به کار فروش و توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی مشغول بود، به دلیل تخلفات گسترده مالیاتی و فعالیت هرمی و برخی موارد دیگر با دستور مقام قضائی منهدم شده و عوامل اصلی این شرکت دستگیر شدند که اسناد به‌دست آمده و اعترافات مدیران این شرکت، موارد متعددی از فعالیت‌های غیرقانونی اوریف‌لیم افشا شد.