اعتراف گوگل به نقض حریم شخصی در جیمیل

اعتراف گوگل به نقض حریم شخصی در جیمیل
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷

در حالی که گوگل سال گذشته قول داده بود دیگر اطلاعات شخصی کاربران جیمیل را به اشتراک نمی گذارد، منابع خبری می گویند این شرکت به وعده خود وفا نکرده است.

به گزارش گرداب، در حالی که گوگل سال گذشته قول داده بود دیگر اطلاعات شخصی کاربران جیمیل را به اشتراک نمی گذارد، منابع خبری می گویند این شرکت به وعده خود وفا نکرده است. این شرکت کماکان کلیدواژه های ایمیل های کاربران خود را در اختیار شرکت های ثالث قرار می دهد تا آنها هدف تبلیغات و آگهی های هدفمند قرار بگیرند.

گزارشی که اولین بار در نشریه وال استریت ژورنال منتشر شد، حاکیست گوگل هنوزهم جلوی نقض حریم شخصی کاربران جیمیل را از طریق مسدود کردن دسترسی برنامه های ثالث نگرفته است.

نکته نگران کننده این است که نه تنها جلوی دسترسی شرکت های ثالث به محتوای جیمیل های خصوصی گرفته نشده، بلکه این شرکت ها می توانند داده های به دست آمده از جیمیل ها را در اختیار شرکت های ثالث دیگری بگذارند.

اطلاعات جمع آوری شده از این طریق در مورد برنامه ریزی سفر، رابطه مشتریان با مدیران شرکت های تجاری، میزان رضایت از خدمات مختلف و غیره است. انتظار می رود گوگل به علت این تخلفات با جریمه سنگینی مواجه شود.