باج گیری تروریست‌های آمریکایی با بیت‌کوین

باج گیری تروریست‌های آمریکایی با بیت‌کوین
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷

افرادی که روز پنجشنبه با تهدید به بمب گذاری در برخی نقاط آمریکا و کانادا ترس و وحشت آفریده بودند خواستار دریافت ۲۰ هزار دلار باج به بیت کوین شده بودند.

به گزارش گرداب، این افراد با ارسال صدها پیام تهدید آمیز برای صاحبان مشاغل، ادارات دولتی و مدارس تهدید به بمب گذاری کرده بودند، اما هیچ یک از ادعاهای آنها معتبر نبود.

در این میان علاقه روزافزون تروریست ها به استفاده از بیت کوین برای باج خواهی موجب نگرانی گسترده شده است. بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال از مدتها قبل مورد توجه جنایتکاران سایبری بوده اند. علت این امر عدم امکان ردگیری و شناسایی افراد رد و بدل کننده این ارزهاست.

بررسی های موسسه امنیتی Chainalysis نشان می دهد از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ میزان پرداختی باج های آنلاین در دنیا با استفاده از بیت کوین به ۳۱ میلیون دلار رسیده است. به نظر می رسد افزایش ارزش بیت کوین در برابر دلار هم در این زمینه بی تاثیر نباشد.

البته در هفته های اخیر ارزش هر بیت کوین به ۳۲۵۰ دلار کاهش یافته که به معنای کاسته شدن ۸۰ درصدی از حداکثر قیمت آن است. با این حال تبادلات مالی مبتنی بر بیت کوین هنوز هم میان خلافکاران دنیای مجازی رواج دارد.