Gerdab.IR | گرداب

دلسوزی مدافعان حقوق بشر از سنگدل‌‌ها

تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۸۹

این گروه با هدف جلب توجه افکار عمومی جهان، در شهر رم ایتالیا تجمع کرده و عکس یار دیکتاتور سابق عراق را در کنار عکس "سکینه آشتیانی" و همچنین "گلعاد شالیط" سرباز ارتش رژیم صهیونیستی که در اسارت گروه‌های فلسطینی است، قرار دادند.

در پی صدور حکم اعدام برای "طارق عزیز"، وزیر امور خارجه حکومت سابق عراق، افرادی که خود را از "مدافعان حقوق بشر" می‌نامیدند به شکلی تأمل برانگیز در ایتالیا دست به اعتراض زدند.

به گزارش گرداب به نقل از تابناک، این گروه با هدف جلب توجه افکار عمومی جهان، در مقابل مجسمه "آوریلیوس مارکو" در شهر رم ایتالیا تجمع کرده و عکس یار دیکتاتور سابق عراق را در کنار عکس "سکینه آشتیانی" و همچنین "گلعاد شالیط" سرباز ارتش رژیم صهیونیستی که در اسارت گروه‌های فلسطینی است، قرار دادند.

هر چند خبرگزاری‌های منتشر کننده این خبر و تصاویر مربوط به آن که نشان می‌دهد کمی بیش از صدنفر در این تجمع شرکت کرده‌اند سخنی از ماهیت گروه تجمع کننده به میان نیاورده‌اند، قرار دادن تصاویر اشخاصی که موقعیت و جرایم آنها، هیچ ارتباطی به هم ندارد، حکایت از بی مایگی اقدام تجمع کنندگان دارد.

بر اساس این گزارش، طارق عزیز، که سال‌ها به عنوان معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه حکومت صدام، این دیکتاتور معدوم را در همه جنایت‌هایش همراهی کرده، هفته پیش به اعدام محکوم شد. طارق هر چند پس از سقوط صدام تلاش کرد تا نشان دهد در جنایات وی هیچ نقش نداشته، اما در تمام سال‌های حکمرانی دیکتاتور معدوم عراق، از نزدیکترین و وفادارترین اشخاص مرتبط با وی بوده است.



فرد دیگر مورد این مدافعان حقوق بشر(!)، سکینه آشتیانی است؛ زنی که به دلیل دو جرم مشخص زنای محصنه و همچنین مشارکت در قتل همسرش به اعدام محکوم شده است. جنجال‌ها پیرامون وضعیت وی آنگاه آغاز شد که در رأی اولیه حکم سنگسار برای وی صادر شده بود؛ حکمی که هنوز نهایی نشده است.

اما نصب تصویر گلعاد شالیط که در اسارات گروه‌های فلسطینی است، اوج جوسازی تجمع کنندگان اجتماع یادشده را نشان می‌دهد. در حالی که هم اکنون هزاران فلسطینی و لبنانی بی گناه از نوجوان و جوان و میانسال و سالخورده و زن و مرد یا در زندان‌های رژیم صهیونیستی بوده و یا به دست این رژیم ربوده شده‌اند، این مدافعین حقوق بشر، برای آزادی‌ این سرباز رژیم صهیونیستی تجمع کرده‌اند.

این روزها، کشورهای غربی با بهره‌گیری از ابزار حقوق بشر، از هر فرصتی برای تخریب چهره مسلمانان و به ویژه ایران استفاده می‌کنند. این تجمع با بن مایه حمایت از کسانی که  جان فرد یا افرادی را گرفته‌اند به خوبی ماهیت چنین اعتراضاتی را نشان می‌دهد.