Gerdab.IR | گرداب

هنرمندان؛ سفیران ديپلماسي عمومي آمريكا

تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۸۹

به تأكيد كلينتون براي رسيدن به ديپلماسي خارجي بر اساس "قدرت هوشمند‌"، هنرمندان آمريكايي براي جذب جوانان بومي به 15 كشور از جمله چهار كشور مسلمان فرستاده مي‌شوند.

به تأكيد كلينتون براي رسيدن به ديپلماسي خارجي بر اساس "قدرت هوشمند‌"، هنرمندان آمريكايي براي جذب جوانان بومي به 15 كشور از جمله چهار كشور مسلمان فرستاده مي‌شوند.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، وزارت امور خارجه آمريكا اعلام كرد كه "هيلاري كلينتون‌" طرح جديد اداره مسائل فرهنگي و آموزشي كاخ سفيد و موزه هنرهاي معاصر برانكس موسوم به قدرت هوشمند را روشي براي رسيدن به ديپلماسي خارجي و ابزاري متنوع براي دستيابي به اهداف سياست خارجي آمريكا مي‌داند.

بنا بر اين گزارش، "وزارت امور خارجه ايالات متحده‌"، اداره مسائل فرهنگي و آموزشي كاخ سفيد (ECA) و موزه هنرهاي معاصر برانكس يك برنامه جديد براي تبادل هنرمندان بصري به منظور تهييج مباحث و شناساندن مسائل اجتماعي جهاني و بومي را به طور مشترك به اجرا گذاشته‌اند.

"قدرت هوشمند" (Smart Power) هنرمندان آمريكايي را به منظور همكاري با هنرمندان بومي و جوانان براي ايجاد يك انجمن نوين بر اساس كارهاي هنري به چين، اكوادور، مصر، غنا، هند، كوزوو، لبنان، نپال، نيجريه، پاكستان، فيليپين، كنيا، سريلانكا، تركيه و ونزوئلا خواهد فرستاد.

قدرت هوشمند اولين ابتكار دولت آمريكا براي فرستادن هنرمندان بصري و كار آن‌ها به آن‌سوي ديوارهاي موزه براي كار با جوانان و انجمن‌هاي محلي آن كشورها خواهد بود.

اين برنامه از توانايي هنرمندان بي‌همتا براي ارتباط برقرار كردن ميان تفاوت‌ها و ايجاد خط ارتباطي جديدي كه مردم و فرهنگ‌ها را به هم نزديك‌تر مي‌كند، استفاده خواهد كرد.

قدرت هوشمند مستقيماً مورد علاقه "هيلاري كلينتون‌" وزير امورخارجه است كه آن را روشي براي رسيدن به ديپلماسي خارجي و ابزاري متنوع براي دستيابي به اهداف سياست خارجي آمريكا مي‌داند.

اداره مسائل فرهنگي و آموزشي وزارت امور خارجه آمريكا فهم دوجانبه بين‌المللي را از طريق يك روش گسترده آكادميك، فرهنگي، حرفه‌اي و برنامه‌هاي تبادل ورزشي ترويج مي‌كند.

اين اداره همچنين جوانان، دانشجويان، معلمان، هنرمندان، ورزشكاران و رهبران نوظهور را در زمينه‌هاي مختلف در ايالات متحده و در بيش از 160 كشور جهان مبادله مي‌كند.

تبادل فارغ‌التحصيلان ECA دربر دارنده بيش از يك ميليون نفر در سراسر جهان است كه شامل بيش از 40 برنده نوبل و بيش از 300 رهبر فعلي و سابق دولت‌ها و حكومت‌ها است.