نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس

شرایط را برای مبارزه با دشمن در فضای مجازی فراهم کنید

شرایط را برای مبارزه با دشمن در فضای مجازی فراهم کنید
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان این‌که «این قابلیت وجود دارد که جوانان ما عرصه فضای مجازی و رسانه‌ای را برای ورود و تهاجم فرهنگی دشمن تنگ کنند»، تاکید کرد که دستگاه‌های متولی باید زمینه را به نحوی فراهم کنند که جوانان ما به راحتی بتوانند در فضای مجازی با هجمه‌های دشمن مبارزه کنند.

به گزارش گرداب، یحیی کمالی پور با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص حضور جوانان در عرصه فضای مجازی برای مقابله با توطئه دشمنان در این حوزه گفت: امروز به هر اندازه که جلو می‌رویم سرعت پیشرفت فناوری اطلاعات افزایش پیدا می‌کند؛ به نحوی که شاهدیم در هر گوشه از دنیا اطلاعات با سرعت منتشر می‌شود. این فضای حاکم بر جامعه جهانی در حوزه فناوری اطلاعات چالشی را برای کشورهای مختلف ایجاد کرده است.

وی افزود: انتشار برخی اطلاعات در فضای مجازی می‌تواند برخی فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ما را حتی  زمین گیر کند؛ بنابراین مقام معظم رهبری براساس این ضرورت‌ها و برای جلوگیری از هجوم همه جانبه بیگانگان در عرصه فضای مجازی تنها راهکار را حضور جوانان در این حوزه عنوان کردند. ما معتقدیم که جوانان در هر عرصه‌ای که حضور پیدا کردند منشا برکات بودند. ما هشت سال دفاع مقدس را با همین جوانان پشت سرگذاشتیم و به پیروزی دست پیدا کردیم.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز هم این قابلیت وجود دارد که جوانان ما در حوزه علم و فناوری حضور پیدا کنند و عرصه فضای مجازی و رسانه‌ای را برای ورود و تهاجم فرهنگی دشمن تنگ کنند. قطعا مبارزه ما در این حوزه هم باید در فضای داخل کشور باشد و هم باید در فضای خارج از کشور. این که چگونه می‌توان در حوزه فضای خارج از کشور با هجمه های دشمن مبارزه کنند دستگاه های متولی ما باید برای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری زمینه را در حوزه فناوری اطلاعات به نحوی فراهم کنند که ما بتوانیم این دغدغه را برطرف کنیم و جوانان ما به راحتی بتوانند در فضای مجازی با هجمه های دشمن مبارزه کنند.

کمالی پور در پایان در این خصوص که فیلترینگ فضای مجازی چه موانعی را در این راه ایجاد می‌کند؟ تصریح کرد: ما می توانیم راهکارهایی را پیش بینی کنیم که بتوانیم به خوبی در این فضا مبارزه کنیم، شاید مسئولین نظام لازم بدانند که فضا در این حوزه بازتر شود یا در حالتی دیگر فضایی ایجاد شود که بدون باز بودن لجام گسیخته فضای مجازی بتوانیم با دشمنان مبارزه کنیم.