Gerdab.IR | گرداب

بازتاب گسترده خبر‌ پايان ساخت S_300 توسط ايران در خبرگزاريهاي خارجي

تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۸۹

غرب با فشار بر روي رئيس جمهور روسيه، تلاش کرد تا ايران را از دسترسي به اين سامانه بازدارد، اما ديگر فکر نمي‌کرد ايران در اين زمينه نيز به توليد داخلی بپردازد.

گرداب- به دنبال انتشار خبر ساخت نوعي از موشک S_300 روسي توسط ايران و آزمايش آن در آينده‌اي نزديک، خبرگزاريهاي خارجي به شکل گسترده‌اي اين خبر را بازتاب دادند و آن را پاسخ قاطعي به تصميم مسکو در خصوص عدم تحويل آن به ايران دانستند.

خبرگزاري رويترز اعلام کرد: ممنوعيت فروش S_300 به تهران از روسيه، به تقويت ايران منجر شد و اين کشور به خودکفايي در اين زمينه نيز رسيد.

خبرگزاري فرانسه نيز گزارش داد، "محمدحسن منصوريان" يک فرمانده ارشد ارتش ايران اعلام کرده که به زودي موشک‌هاي دور برد جديدي از جمله S_300 را آزمايش خواهند کرد.

خبرنگار اين خبرگزاري افزود: «غرب با فشار بر روي "مدودوف"، رئيس جمهور روسيه، تلاش کرد تا ايران را از دسترسي به اين سامانه بازدارد، اما ديگر فکر نمي‌کرد ايران در اين زمينه نيز به توليد داخلی بپردازد.»

خبرگزاري روسيه نيز جزء نخستين خبرگزاری‌هايي بود که به انعکاس اين خبر پرداخت.

اين خبرگزاري اعلام کرد: «در سال 2007، روسيه قرارداد تحويل S_300 به ايران را امضا کرد ولي مدودوف در ماه سپتامبر آن را لغو کرد.»

گفتني است، اين خبر در رسانه‌هاي جهان چون سی‌ان‌ان و فاکس نيوز نيز انعکاس گسترده اي داشت.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران