ساماندهی کسب وکارهای فضای مجازی

ساماندهی کسب وکارهای فضای مجازی
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

دبیر شورای عالی فضای مجازی از ساماندهی کسب و کارهای فضای مجازی پیرو امضای تفاهم نامه با سازمان تأمین اجتماعی و پوشش بیمه‌ای شاغلین کسب و کارهای فضای مجازی خبر داد.

به گزارش گرداب، سیدابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در آستانه فرارسیدن سالروز تأسیس این شورا، از ساماندهی کسب و کارهای فضای مجازی در کشور با امضای تفاهم نامه با سازمان تأمین اجتماعی خبر داد.

این تفاهم نامه در راستای گسترش همکاری‌های مشترک و استفاده بهینه از ظرفیت‌های سازمان تأمین اجتماعی و مرکز ملی فضای مجازی، اجرای صحیح قوانین و مقررات تأمین اجتماعی و ارائه آموزش‌های لازم برای افزایش رضایتمندی کارفرمایان و بیمه شدگان مشاغل مرتبط با فضای مجازی، تبادل داده و دسترسی به آمار و اطلاعات بر خط و توسعه پوشش بیمه‌ای شاغلین کسب و کارهای فضای مجازی امضا شد.

وی گفت: با گسترش فزاینده فضای مجازی در دنیا ما شاهد ظهور مشاغل جدید از طریق کسب و کارهای نوپا و مبتنی بر نوآوری‌ها هستیم که ویژگی آنها شکستن مرزهای زمان و مکان است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به این که ساختار مشاغل در فضای مجازی از حالت سنتی تغییر کرده است، افزود: برای شکوفایی کسب و کارهای نوپا در فضای مجازی باید متناسب با تحولات مجازی، نظام مقررات و قانون گذاری در کشور تغییر کرده و در پیاده سازی مقررات وحدت رویه وجود داشته باشد.

فیروزآبادی تاکید کرد: با توجه به نیاز جامعه و درخواست‌های متعدد تولیدکنندگان محتوا و ناشران دیجیتال و اتحادیه کسب و کارهای مجازی برای به رسمیت شناختن این کسب و کارها در کشور و ایجاد نظام بیمه و مالیات بر اساس ویژگی‌های این فضا، جلسات کارشناسی متعددی با سازمان‌های مربوطه صورت گرفت که با امضای تفاهم نامه با سازمان تأمین اجتماعی اولین گام آن برداشته شد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اظهار امیدواری از اینکه با اجرای این تفاهم نامه شاهد تحول سریع برای رفع موانع این کسب و کارها در فضای مجازی باشیم، تصریح کرد: با تسهیلاتی که برای بیمه شدگان در این تفاهم نامه در نظر گرفته شده سعی کردیم تا تهدید عدم اجرای قوانین و مقررات به دلیل فعالیت این کسب و کارها به صورت مجاز، برطرف شود تا تمامی شهروندان در کشور بتوانند از مزایای نظام تأمین اجتماعی بهره مند شده و کسب و کار خود را مطابق با استانداردهای روز راه اندازی کنند.

وی افزود: با توجه به پیشرفت قابل توجه سازمان تأمین اجتماعی برای بهبود ساختار سازمانی خود در حوزه فضای مجازی، این سازمان می‌تواند شرایط بهره مندی از بیمه برخط (آنلاین) را نیز برای متقاضیان ایجاد کند.