ادعای اسنودن در مورد حضور سیا در شبکه‌های اجتماعی

ادعای اسنودن در مورد حضور سیا در شبکه‌های اجتماعی
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸

ادوارد اسنودن، اخیراً طی اظهارنظری، به تبیین نظرات خود در مورد حضور سازمان سیا در رسانه‌های اجتماعی پرداخته است.

به گزارش گرداب، آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (CIA) در سال‌های اخیر، فعالیت‌های متنوع خود در رسانه‌های اجتماعی مختلف چون توییتر و اینستاگرام را آغاز کرده و توسعه داده است. این نهاد امنیتی، در حساب شبکه‌های اجتماعی خود طیف گسترده‌ای از مطالب متنوع و جذاب را منتشر می‌کند.

جینا هاسپل (Gina Haspel)، رئیس سازمان مرکزی اطلاعات ایالات‌متحده، اخیراً اعلام کرده است که سرویس جاسوسی آمریکا، به منظور بدل شدن به یکی از جریان‌های تأثیرگذار در حوزه رسانه، فعالیت خود در  اینستاگرام افزایش خواهد داد. 

این در حالی است که ادوارد اسنودن، کارمند و پیمانکار سابق سازمان سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA)، مدعی است که این فعالیت‌ها، تازه‌ترین تلاش‌های هوشمند نهادهای اطلاعاتی این کشور برای ترمیم وجهه تخریب شده خود است. اعتماد عمومی به سیا،  طی سال 2013 و در جریان افشای برخی اسناد محرمانه فعالیت‌های این سازمان توسط اسنودن، به شدت کاهش یافت.

اسنودن معتقد است که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، از افشای اسناد تلاش‌های غیرقانونی خود برای جمع‌آوری اطلاعات و تغییر احساست عمومی نسبت به فعالیت‌هایشان، درس درستی نگرفته‌اند.

وی در ادامه افزود:
" آن‌ها حساب‌های توییتر ایجاد می‌کنند و در اینستاگرام تصویر سگ‌های کوچک و موضوعات سرگرم‌کننده را به اشتراک می‌گذارند. آن‌ها تلاش می‌کنند رفتار دوستانه‌ای داشته باشند و نشان دهند که طرف شما هستند. "

آژانس امنیت ملی ایالات‌متحده، پس از رسوایی اسنودن، با کاهش شدید استقبال برنامه نویسان از طرح‌های استخدامی این نهاد اطلاعاتی، مواجه شده است.