ترندهای اصلی امنیت ابری در سال 2019

ترندهای اصلی امنیت ابری در سال 2019
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸

در سال 2019، مطمئناً شاهد تهدیدهای امنیت ابری متفاوت و پیچیده‌تری خواهیم بود و باید برای مقابله با این تهدیدها، آمادگی‌ها و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

به گزارش گرداب، یکی از مهم‌ترین مسائل در سال 2018، امنیت فضای ابری بود که باعث شد که سرمایه‌گذاری و تمرکز بسیاری از شرکت‌ها، به سمت این دو مفهوم معطوف گردد. سرویس‌های وب آمازون، مایکروسافت اژور و پلتفرم ابری گوگل، برای بهتر شدن در زمینه امنیت ابری تلاش کردند.

سال 2019، سالی متفاوت خواهد بود و تمامی شرکت‌های فعال در زمینه ابری باید آماده تغییرات و اصلاحات گسترده برای مقابله با تهدیدات باشند.

در سال 2018، شاهد نقص‌ها و اشکالات امنیتی فراوانی بودیم که محیط ابری عمومی را هم تحت تأثیر خود قرار داد.

اصلی‌ترین ترندها و تهدیدات امنیت ابری در سال 2019 به صورت زیر خواهد بود:
 
در سال 2019، حملات ابری روی ارزهای دیجیتال کمتر خواهد شد. کاهش ارزش ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا همراه با قابلیت‌های تشخیص پیشرفت منجر به کمتر شدن حملات رمزگشایی در فضای ابری خواهد شد.

برآوردها نشان می‌دهد که 11 درصد از سازمان‌های تحت مطالعه، قربانی فعالیت رمزگشایی در محیط ابری عمومی هستند و همین موضوع باعث می‌شود که موانع بیشتری برای جلوگیری از چنین مواردی در نظر گرفته شود.

تقریبا 32 درصد از سازمان‌های مورد مطالعه، با یک سرویس ذخیره‌سازی ابری کار می‌کند و همین مسئله، ریشه اصلی بسیاری از نقض‌های بزرگ است.

سازمان‌ها در حال پیاده‌سازی حفاظت‌های مناسب هستند ولی کماکان راه درازی در پیش دارند تا به سازگاری منسجم و حاکمیت روی محیط‌های ابری عمومی دست یابند.
 
یکی از ترندهای دیگری که در این زمینه خواهیم داشت، مدیریت آسیب‌پذیری است.
یکی از ترندهای دیگر، حملات داخلی  است. سازمان‌های باید امنیت فضای ابری را از داخل خود سازمان تأمین کنند. گاهی اوقات، نقض داده از داخل خود سازمان اتفاق می‌افتد و راه جلوگیری از آن، تأمین امینت فضای ابری در سازمان است.
 
برای بهتر شدن امنیت ابری، لازم است که به صورت مداوم فضای ابری تجزیه و تحلیل شود.
شرکت‌های زیادی هستند که از چندین روش گوناگون مانند جلوگیری از از دست رفتن داده "DLP”، مدیریت رویداد و اطلاعات امنیتی "SIME” استفاده می‌کنند تا از فضای ابری محافظت کنند.

منبع: ایتنا