به گزارش
گرداب، وقتی شما انگشتتان را بر روی نمایشگر گوشی میکشید تا آگهی را کنار بزنید یا بازی را اجرا کنید، یا ویدئویی را مشاهده کنید یا برنامهای خاص را اجرا نمائید، عملاً در حال ارسال جزئیات مفصلی از اطلاعات در مورد سلایق، علایق و عادات خود به مدیران شبکههای اجتماعی، وب سایت یا اپلیکیشنی هستید که از آن استفاده میکنید.
همانطور که مرورگرهای اینترنتی سابقه مراجعه کاربران به سایتهای مختلف را جمع آوری میکنند، اپلیکیشن های مختلف موبایلی هم دادههای کاربری مربوط به نحوه لمس نمایشگر برای استفاده از هر برنامه را برای طراحان خود ارسال میکنند و این اطلاعات حس و حال، شخصیت و حتی برخی ویژگیهای روانشناختی افراد را برملا میسازد.
برخی متخصصان حوزه فناوری در آمریکا در گفتگو با شبکه ای بی سی نیوز اذعان کردهاند که شبکههای اجتماعی مختلف به جمع آوری این نوع اطلاعات علاقه شایانی دارند و دادههای هر نوع تعامل کاربر با یک اپلیکیشن از طریق لمس نمایشگر و کشیدن انگشت بر روی سطح آن را جمع آوری میکنند.
به گفته دالتون کمبز عصب شناس آمریکایی، نگهداشتن صفحهای خاص یا بخشی خاص از یک اپلیکیشن با انگشت نشان دهنده علاقه کاربر به محتوای آن است. برخی شرکتهای فناوری هم در تلاش برای استفاده از هوش مصنوعی برای تسهیل جمع آوری اطلاعات در این زمینه هستند.