افزایش حملات سایبری به بانک‌های رژیم صهیونیستی

افزایش حملات سایبری به بانک‌های رژیم صهیونیستی
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸

مقامات صهیونیستی، اخیراً در مورد افزایش حجم حملات سایبری به مؤسسات مالی این رژیم هشدار دادند.

به گزارش گرداب، مسئولان امنیت سایبری رژیم صهیونیستی، اخیراً اعلام کرده‌اند که تهدیدات سایبری علیه بانک‌ها و مؤسسات مالی این رژیم، افزایش یافته است. کارشناسان اظهار داشتند که اگرچه این طیف جدید از حملات، خسارت چندانی در پی نداشته است، اما مشتریان این نهادهای مالی، باید هوشیاری خود را افزایش دهند و مسئولیت ایمن‌سازی حساب‌های خود را بر عهده گیرند.

هدوا بر (Hedva Ber)، سرپرست بانک‌های اسرائیل، در گزارش سالانه خود، مدعی شد که حجم حملات سایبری به سیستم بانکی این رژیم، در طول 2 سال گذشته، به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مربوط به این گزارش سالانه، گفت:
" حملات سایبری به بانک‌های اسرائیل، به صورت روزانه صورت می‌پذیرند، اما هیچ یک تاکنون آسیب جدی و بزرگی در پی نداشته‌اند. "

این گزارش که حدود 80 مقام ارشد مالی اسرائیل، به اظهار نظر در آن پرداخته‌اند، نشان می‌دهد که 90 درصد از آن‌ها، حملات سایبری را بزرگ‌ترین تهدید موجود برای خود، ارزیابی می‌کنند.

به عقیده کارشناسان، علت افزایش حملات سایبری به بانک‌ها، توسعه خدمات آنلاین و اینترنتی این نهادهای مالی در سال‌های اخیر بوده است. گرچه این حملات تا کنون خسارت خاصی در پی نداشته است، اما با افزایش فزاینده پیچیدگی تهدیدات سایبری، این روند می‌تواند روزی تغییر کند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری وای نت نیوز (ynetnews.com)، هدف این حملات، فقط به انگیزه‌های مالی محدود نمی‌شود و متخصصان در بسیاری از موارد، هدف نهایی این نوع از عملیات را تروریسم اینترنتی توصیف می‌کنند.

بانک‌های اسرائیلی در واکنش به رشد فزاینده آمار تهدیدات سایبری، سرمایه‌گذاری خود را در حوزه تقویت امنیت سایبری، افزایش داده‌اند و در پی تشکیل یک واحد امنیت سایبری مشترک، جهت هشدار و همرسانی اطلاعات مربوط به حملات، هستند.