Gerdab.IR | گرداب

وقوع جنگ سایبرس

حمله فرماندهی سایبری آمریکا به ایران قوت گرفته است

تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸

به دنبال افزایش تنش در خلیج‌فارس، فرماندهی سایبری آمریکا، حملات خود را به گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران آغاز کرده است.

حمله فرماندهی سایبری آمریکا به ایران قوت گرفته است

به گزارش گرداب، بر اساس گزارش دو مقام اطلاعاتی سابق آمریکا که نام آن‌ها فاش نشده است، فرماندهی سایبری این کشور پس از افزایش تنش‌ها، مطرح شدن ادعای حمله ایران به نفت‌کش‌ها و مورد هدف قرار داده شدن پهپاد «RQ-4»، به ارزش 240 میلیون دلار، از روز پنج‌شنبه، حملات سایبری خود را به گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز کرده است.

در گزارش بالا ادعا شده است که گروه‌های وابسته به سپاه، در طول چند سال گذشته به صورت دیجیتالی کشتی‌های نظامی و تجاری که از تنگه‌ی هرمز عبور می‌کردند را ردیابی کرده و مورد هدف قرار می‌دادند. قابلیت‌های این افراد به صورت پیوسته در حال بهبود است که به آن‌ها اجازه می‌دهد به ناوگان‌های عبوری از منطقه حمله کنند.

۲ مقام یاد شده از ارائه جزئیات بیشتر نسبت به عملیات سایبری مذکور خودداری کردند؛ اما این موضوع بیان‌گر آن است که خلیج‌فارس به زمینی برای افزایش تنش‌های دیجیتالی و فیزیکی تبدیل شده است. هر یک از 2 کشور ایران و آمریکا نیز سعی دارند با استفاده از قابلیت‌های سایبری خود، نسبت به دیگری برتری پیدا کنند.

از طرفی تعدادی از شرکت امنیت آمریکایی نیز ادعا می‌کنند، هکرهای ایرانی از چندین هفته قبل حملات خود را به سازمان‌های مختلف آمریکایی آغاز کرده‌اند. با توجه به گزارش وال‌استریت ژورنال، مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند از افزایش تنش‌ها نه‌تنها در فضای فیزیکی، بلکه در محیط دیجیتالی وحشت دارند.

شورای امنیت ملی، آژانس امنیت ملی (NSA)، فرماندهی مرکزی و نیروی دریایی آمریکا تاکنون نسبت به هیچ‌یک اقدامات ایران یا فرماندهی سایبری آمریکا واکنش نشان نداده است.