سالی چندبار سرقت‌ اطلاعاتی در آمریکا رخ می‌دهد؟

سالی چندبار سرقت‌ اطلاعاتی در آمریکا رخ می‌دهد؟
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸

با توجه به اهمیت روزافزون امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی افراد حقیقی و حقوقی در سال‌های اخیر، سرقت‌های اطلاعاتی مختلفی در گوشه و کنار جهان رخ می‌دهد که بیشتر آنها در ایالات متحده آمریکاست.

به گزارش گرداب، در سال‌های اخیر سرقت‌های اطلاعاتی که توسط هکرها و مجرمان سایبری صورت می‌گیرد، شدت گرفته است و با وجود پیشرفته شدن علم و تکنولوژی‌های مختلف به منظور شناسایی زودهنگام نفوذ هکرها به سرورها و سیستم‌های کاربران و شرکت‌های بزرگ برای دسترسی به اطلاعات محرمانه آنها، همچنان اخبار و گزارش‌های متعددی در این خصوص از گوشه و کنار جهان به گوش می‌رسد.

با توجه به افزایش حملات سایبری، بدافزاری و سرقت اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران، بسیاری از هکرها و مجرمان سایبری درصدد نفوذ به حساب‌های کاربری و دستگاه‌های الکترونیکی کاربران متصل به اینترنت هستند تا بتوانند با سوءاستفاده از اطلاعات آن‌ها، به اهداف شوم خود دسترسی پیدا کنند و اطلاعات موردنظر قربانیان را به دست بیاورند.

بر اساس آمارهای منتشر شده در سال ۲۰۱۷ میلادی، بالغ بر ۸۶ درصد از سرقت‌های اطلاعاتی جهان در منطقه آمریکای شمالی اعم از ایالات متحده و کانادا رخ داده است که این امر نشان می‌دهد هکرها و مجرمان سایبری تمایل زیادی به نفوذ و دسترسی به حساب‌های کاربری و زیرساخت‌های شرکت‌های مختلف در آمریکا دارند تا بدین ترتیب به اهداف و انگیزه‌های خود دست پیدا کنند و اطلاعات مدنظر خود را کسب کنند. 

حالا بر اساس آماری که در وب سایت digitalinformationworld ذکر شده است، تعداد سرقت‌های اطلاعاتی در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ میلادی منتشر شده است و نشان می‌دهد که در طول این یک دهه اخیر، تعداد حملات سایبری و سرقت‌های اطلاعاتی در جهان علی الخصوص ایالات متحده آمریکا به شدت افزایش یافته است. به عقیده کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه امنیت سایبری، این بدان معناست که شرکت‌ها و سازمان‌های آمریکایی میزبان اطلاعات و داده‌های ارزشمند بسیاری هستند که همواره نظر و توجه خیل عظیمی از هکرها و مجرمان سایبری حرفه‌ای در کشورهای مختلف جهان را به سمت و سوی خود جلب می‌کنند. 

طبق جدول زیر، تعداد سرقت‌های اطلاعاتی در سال ۲۰۰۸ میلادی ۶۵۶ بوده این در حالیست که این رقم در سال ۲۰۱۰ میلادی برابر با ۶۶۲ واحد بوده است. تعداد حملات سایبری در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز ۷۸۳ واحد گزارش شده است که سال بعد از آن در ۷۸۱ واحد ایستاده است.

اما با نگاهی مختصر به تعداد سرقت‌های اطلاعاتی و حملات سایبری می‌توان دریافت که تعداد آن در سال ۲۰۱۶ میلادی به طور ناگهانی افزایش یافته و چهار رقمی شده است و به عدد ۱۰۹۳ رسیده است. تعداد سرقت‌های اطلاعاتی در سال ۲۰۱۷ نیز ۱۵۷۹ بوده که به نظر می‌رسد هکرها و مجرمان سایبری در این سال به اوج فعالیت‌های خود رسیده‌اند و موفق شده‌اند رکورد جدیدی را در بیشترین تعداد حملات سایبری، بدافزاری و سرقت‌های اطلاعاتی به ثبت برسانند. البته این آمار در سال بعد از آن با اندکی کاهش، ۱۲۴۴ ثبت و گزارش شده است.

سالی چندبار سرقت‌ اطلاعاتی در آمریکا رخ می‌دهد؟