هر ده دقیقه یک جرم سایبری در استرالیا رخ می دهد

هر ده دقیقه یک جرم سایبری در استرالیا رخ می دهد
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸

در استرالیا هر ده دقیقه گزارشی در مورد وقوع یک جرم سایبری ثبت می شود، امری که نشان می دهد سوءاستفاده از اینترنت در این کشور روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش گرداب، بر اساس گزارش مرکز امنیت سایبری استرالیا در این کشور هر ده دقیقه یک بار گزارشی در مورد وقوع یک تخلف سایبری منتشر می شود. اما به نظر می رسد تعداد رویدادها و تخلف‌های واقعی در این حوزه بیشتر از این رقم است، ولی همه تخلفات سایبری در استرالیا به طور رسمی گزارش وثبت نمی‌شوند.

بخش اعظم این گزارش ها مربوط به کلاه برداری های مالی در فضای مجازی و سرقت پول هستند و میزان خسارت های به بارآمده از این طریق رو به افزایش بوده و به میلیاردها دلار استرالیا می رسد.

با توجه به اینکه برخی مردم در استرالیا تمایلی به گزارش کلاه برداری های سایبری ندارند و این موضوع را جدی نمی‌گیرند، بیم آن می رود که هکرها بارها و بارها از اطلاعاتی که از آنها در دسترس دارند، سوءاستفاده کنند. از همین رو پلیس استرالیا به شهروندان این کشور توصیه کرده که به محض اطلاع از وقوع جرمی سایبری در فضای مجازی موضوع را گزارش کنند.

بر اساس بررسی های دولت این کشور در سال ۲۰۱۷ جانیان سایبری 2.3 میلیارد دلار استرالیا به مردم این کشور خسارت زدند و ۵۳۴۷۴ گزارش وقوع جرم سایبری هم در این کشور به ثبت رسید.