Gerdab.IR | گرداب

افزايش محبوبيت رهبر انقلاب نزد مسلمانان هند

تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۹

مسلمانان دنيا بايد بدانند اگر رهبر كشور ايران (حضرت آيت‌الله خامنه‌اي) نبود مسلمانان دنيا امروز توان حرف زدن در برابر غرب را نداشتند چه برسد به داشتن امّت واحد اسلامي.

مسلمانان هند مقام‌معظم رهبري را رهبر خود و نمادي از قدرت سياسي دنياي اسلام مي‌دانند كه تأكيدش بر شكل‌گيري امت اسلامي است و همين امر نيز بر محبوبيتش در اين كشور افزوده است.

به گزارش گرداب، در دهلي نو، محبوبيت مقام معظم رهبري در هندوستان همراه با گسترش موج شيعه در هند رو به افزايش است.

مسلمانان در هند، مقام معظم رهبري را رهبر ديني خود مي‌دانند و همچنين ايشان را نمادي از قدرت سياسي دنياي اسلام بر مي‌شمارند. تاكيد مقام معظم رهبري بر حفظ وحدت و تكيه بر يكي بودن و يكي شدن امت اسلامي در دنيا، در شرق به ويژه در هند كه پس از اندونزي و پاكستان پرشمارترين جمعيت مسلمان جهان را دارا است، بر محبوبيت ايشان در بين مسلمانان هند افزوده است.

دلجويي رهبر انقلاب از مسلمانان محبوبيت ولايت فقيه را افزايش داده است
چپاول و خيانت آمريكا و سياست‌هاي غرب با شعارهاي پوچ دموكراسي از يك طرف و دلجويي و حمايت مقام معظم رهبري از مسلمانان دنيا در شهرهاي اسلامي هند از طرف ديگر بر گسترش روز افزون محبوبيت ولايت فقيه افزوده است.

دروغ‌ها و وعده‌هاي پوچ دولت‌هاي غربي در جهت تامين منافع جنگجويانه غرب و آمريكا نه تنها تنفر مردم هند را نسبت به آنها با رشد چشمگيري مواجه كرده بلكه دشمني تازه‌اي از مردم هند در مواجه با سياست‌هاي غرب و آمريكا ايجاد كرده است.

مردم هند انتظار دارند ايران الگويي براي كشورهاي اسلامي باشد
مردم مسلمان هند بر اين باورند كه جمهوري اسلامي ايران امروز بايد الگويي براي همه كشورهاي اسلامي باشد؛ مسلمانان هند به خوبي رهبر معظم انقلاب را مي‌شناسند. اين در حالي است كه خيلي از آنها سياستمداران هندوستان را به درستي نمي‌شناسند و با آنها آشنايي ندارند.

امروز در هندوستان فرموده‌ها و بيانات مقام معظم رهبري حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در مساجد و در نشست‌هاي مسلمانان به عنوان رهنمودي آشكار بيان مي‌شود.

توسعه و تعميق آگاهي‌ها و علائق اسلامي مسلمانان دنيا و تبيين ارزش‌هاي اسلامي، ايجاد و گسترش فضاي معنوي و اسلامي در بين مسلمانان دنيا و رشد فضائل اخلاقي، افزايش دانش و بينش سياسي در ميان مسلمانان، حمايت فكري تشكل‌هاي اسلامي، تقويت باورهاي ديني مسلمان دنيا، فراهم نمودن زمينه‌هاي ارتباط علمي از طریق حمايت و رهنمودهاي مقام معظم رهبري در بين مسلمانان دنيا همه و همه از اركان اساسي افزايش رو به رشد محبوبيت رهبري در هندوستان است.

همان طور كه مقام معظم رهبري در سخنان‌شان در بين مسلمانان غير ايراني مي‌فرمايند: «اولين درسى كه انقلاب اسلامى و نظام مبارك جمهورى اسلامى به ما داد، اين بود كه ما نگاهمان را از حصار و چهار‌ديوارى ملت ايران منعطف كنيم به عرصه‌ وسيع امت اسلامى. امام بزرگوار ما به ما تعليم كرد كه نگاه ما بايد به ساحت عظيم امت باشد، نظام اسلامى، راه تازه‌اى در مقابل آنها گشوده شد. مسئله‌ جمهورى اسلامى، مسئله بازتوليد معارف والاى اسلامى است تا مسلمان‌ها احساس هويت كنند، احساس شخصيت اسلامى كنند، با تعاليم اسلام كه نجاتبخش بشريت است، آشنا شوند، بدانند اين معنايش چيست كه خداوند متعال مي‌فرمايد: «پيغمبر را فرستاديم "و يضع عنهم اصرهم و الأغلال الّتى كانت عليهم" اين غلها و زنجيرهايى كه در محيط شرك‌آلود به پاى انسانها بسته است و اسلام مي‌خواهد اينها را بگشايد، چيست؟ وقتى انقلاب در ايران پيروز شد ملت‌هاى مسلمان در شرق و غرب عالم احساس كردند كه با پيروزى انقلاب اسلامى و تشكيل نظام اسلامى، راه تازه‌اى در مقابل آنها گشوده شد.»

امروز حضور رهبري باعث شده تا مسلمانان دنيا خود را از يك خانواده بدانند
يك استاد جامعه ديني در هند معتقد است، امروز انجام دستورات الهي از سوی مسلمانان مديون رهبر بزرگ ديني ايران اسلامي است.
"احمد شريف‌" يك استاد اسلام شناسي كه در زمان امام خميني سفري كوتاه به ايران داشت و در هند زندگي مي‌كند، مي‌گويد: «مسلمانان دنيا بايد بدانند اگر رهبر كشور ايران (حضرت آيت‌الله خامنه‌اي) نبود مسلمانان دنيا امروز توان حرف زدن در برابر غرب را نداشتند چه برسد به داشتن امّت واحد اسلامي.»
 
منبع: فارس