Gerdab.IR | گرداب

غرامت ميلیونی MI6 براي جلوگيري از افشاي اسناد جديد

تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۹

وزراي انگليس تصميم گرفته‌اند با اين اقدام بر روي پرونده‌اي سرپوش بگذارند كه به گفته آنها اگر ادامه پيدا كند يك ميليون سند سري دولتي اين كشور را فاش خواهد كرد.

دولت انگليس براي جلوگيري از افشاي يك ميليون سند سري مربوط به شكنجه زندانيان گوانتامو با همكاري سيا و به دستور MI5 و MI6 به هفت قربانيان شكنجه در اين زندان ميليون‌ها پوند غرامت مي‌دهد.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه ديلي ميل، اين پول در حقيقت حق السكوتي به قربانيان شكنجه خواهد بود تا آنها را از ارجاع اين پرونده به دادگاه باز دارد. وزراي انگليس تصميم گرفته‌اند با اين اقدام بر روي پرونده‌اي سرپوش بگذارند كه به گفته آنها اگر ادامه پيدا كند يك ميليون سند سري دولتي اين كشور را فاش خواهد كرد.

براساس اين گزارش، هنوز رقم دقيق اين غرامت فاش نشده ولي بنابر برخي اطلاعات فاش شده "بينيام محمد" كه چهار سال در زندان گوانتانامو تحت شكنجه قرار گرفته به تنهايي يك ميليون پوند غرامت خواهد گرفت.

اين گزارش مي‌افزايد، اين هفت نفر شامل شهروندان انگليسي و يا كساني هستند كه به اين كشور پناهنده شده‌اند و خواستار ارجاع پرونده شكنجه خود به مراكز قانوني هستند.

دولت انگليس معتقد است با پرداخت اين غرامت، هم مي‌توان پرونده را مسكوت نگه داشت و هم از تنش در روابط انگليس و آمريكا جلوگيري كرد.

اين هفت زنداني، دولت انگليس و آمريكا را متهم به شكنجه پنهاني در زندان گوانتانامو به دست مأموران سيا، MI6 و MI5 كرده‌اند و معتقدند بوش و گوردون براون نيز از اين امر آگاهي داشته‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران