افزایش ۱۰برابری بودجه ستاد توسعه فناوری‌های دیجیتال در لایحه پیشنهادی ۹۹

افزایش ۱۰برابری بودجه ستاد توسعه فناوری‌های دیجیتال در لایحه پیشنهادی ۹۹
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸

دبیرستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی ریاست جمهوری، از افزایش ۱۰ برابری بودجه این ستاد نسبت به سال‌های گذشته خبر داد.

به گزارش گرداب، دکتر مهدی محمدی افزود: اعتبارات پیشنهادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در لایحه بودجه سال ۹۹ مبلغ ۲۶۰ میلیارد و ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که این مبلغ علاوه بر سهم ستادهای فناوری شامل پارک‌های علم و فناوری، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و بنیاد ملی نخبگان برای اجرای طرح‌های کلان ملی نیز پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه سیستم بودجه‌ریزی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، بودجه‌ریزی مبتنی بر برنامه است؛ بیان کرد: در ستاد بودجه اختصاصی سالانه نداریم، بلکه برنامه‌ای ارایه می‌دهیم و بر اساس اجرای برنامه‌ها بودجه طلب می‌کنیم.

محمدی با بیان اینکه هر برنامه نیز مثل یک پروژه است، افزود: اگر پروژه محقق شود بودجه تخصیص داده می‌شود و گرنه بودجه‌ای تعلق نمی‌گیرد.

وی گفت: امسال رقمی حدود ۲۰ میلیارد تومان بودجه طبق برنامه برای این ستاد مصوب شده، اما اینکه چه میزان از این بودجه را بتوانیم جذب کنیم و چه میزان اجرایی کنیم وابسته به این است که چند درصد از پروژه‌ها اجرایی شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی یادآور شد: ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در سال های پیش ستاد فعالی نبوده و برنامه مشخصی نداشته است، کاری که ما انجام دادیم اینکه برنامه مدونی برای ستاد ترسیم شد و تا حدود سه سال آینده برنامه ستاد مشخص است.

محمدی بیان کرد: به همین خاطر بر اساس برنامه تدوین شده، در حال حاضر توانستیم یک بودجه مصوب دریافت کنیم اما اینکه چند درصد جذب شود بسته به اجرای برنامه‌ها دارد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی افزود: بیشتر برنامه‌های تدوین شده ستاد در حوزه فناوری‌های نوظهور دیجیتال یعنی حمایت از حوزه‌هایی از قبیل هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاک چین و فناوری مجازی سازی مانند  ar , vr  است.

منبع: ایرنا