افشای اطلاعات 6.5 میلیون صهیونیست در وب به دلیل اهمال نتانیاهو

افشای اطلاعات 6.5 میلیون صهیونیست در وب به دلیل اهمال نتانیاهو
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

حزب لیکود رژیم صهیونیستی به دلیل یک اشتباه فنی موجب افشای اطلاعات خصوصی تمامی افراد ثبت نام کرده برای انتخابات و واجد صلاحیت رای دادن شده است.

به گزارش گرداب، حزب لیکود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی عضو آن است، کل اطلاعات افراد ثبت نام کرده برای رای دادن را به یک اپلیکیشن مدیریت رای دهی به نام الکترو ارسال کرده است. اما نقص امنیتی این برنامه باعث شده داده‌های یادشده چندین روز بدون حفاظت خاصی از طریق اینترنت در دسترس باشند.

نکته جالب این است که کاربران تنها با استفاده از مرورگر اینترنتی و بدون نیاز به هیچ گونه ابزار یا تخصصی می توانستند به این اطلاعات دسترسی پیداکنند. مجموعه اطلاعات شخصی یادشده مانند اسامی، آدرس کاربران و شماره های تامین اجتماعی از جمله داده های افشا شده کاربران است.

این اطلاعات مربوط به 6.5 میلیون اسرائیلی است و حتی شامل اطلاعات خصوصی نتانیاهو و سیاستمداران برجسته صهیونیست نیز می شود.

پیش از این در سپتامبر سال ۲۰۱۹ یک حفره امنیتی دیگر در برنامه الکتور شناسایی شده بود و آسیب پذیری های امنیتی دیگری نیز در اپلیکیشن مذکور موجود بوده که یکی از آنها مربوط به بررسی آرای حزب لیکود از طریق برنامه یادشده بوده است. با این حال و علیرغم هشدارهای قبلی حزب لیکود به این مشکلات امنیتی بی توجهی کرده و اطلاعات رای دهندگان را در محیط این برنامه معیوب اپلود کرده است.

لیکود مدعی شده این برنامه جنجالی توسط برنامه نویسان ثالث تهیه شده و احزاب دیگر نیز در این کار دست داشته اند تا به نحوی از خود رفع مسئولیت کند. رگولاتوری اسرائیل گفته در مورد این مساله تحقیق می کند.