افزایش چشمگیر حملات فیشینگ

افزایش چشمگیر حملات فیشینگ
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

گزارش‌ها حاکی از آن است که برخلاف نظر متخصصان، حملات فیشینگ این روزها در دنیا بسیار زیاد شده و همچنان روبه‌پیشرفت است.

به گزارش گرداب، گزارش‌های مرتبط با حملات فیشینگ در دنیا اخبار ضد و نقیضی را در رابطه با ماهیت این دسته از حملات سایبری به ما ارائه می‌کنند.
از طرفی بسیاری از متخصصان فناوری در کنفرانس‌های مختلف به کاربران اطمینان می‌دهند که امنیت آنها در فضای اینترنت تضمین شده است و آنها همیشه یک‌قدم از هکرها جلوتر هستند، اما از طرفی در عمل اتفاقاتی مانند هک تلفن همراه هوشمند جف بزوس اتفاق می‌افتد.
 
گزارش‌های به‌ دست آمده حاکی از آن است که فعالیت‌های فیشینگ این روزها به حدی حرفه‌ای انجام می‌شود که افراد عادی با سواد رسانه‌ای معمولی به‌هیچ عنوان نمی‌توانند از وقوع آنها آگاهی پیدا کنند. برای مثال با کلیک روی یک فایل و دانلود آن ممکن است به‌راحتی اطلاعات بیت کوین شما به دست فردی در جای دیگر دنیا بیفتد و به همین راحتی سرمایه شما از بین برود.
 
اطلاعات به‌ دست آمده از رایان کالمبر از کمپانی امنیتی پروف پوین (Proofpoint) حاکی از آن است که فعالیت‌های فیشینگ هم‌اکنون در صدر جرائم سایبری قرار دارند.
او در طی ایمیلی به انگجت در این رابطه اظهار کرد که: «فیشینگ به دلایل مختلف برای مهاجمین که مهارت فنی دارند جذاب است ، زیرا واقعاً مقیاس خوبی دارد.»
 
البته شما ممکن است تصور کنید که این روزها همه می‌دانند که نباید روی لینک‌های وسوسه‌برانگیز با عنوان‌هایی مانند برنده شدن یک آیفون و... کلید کنید، اما جالب است بدانید که قسمتی از کاربران اینترنت سواد رسانه‌ای مناسبی ندارند و هنوز هم گرفتار این روش‌های پیش پا افتاده فیشینگ می‌شوند.
 
کالمبر در این رابطه اعلام کرد که فعالیت‌های فیشینگ در سطح بسیار بالایی مهندسی اجتماعی شده‌اند و بهترین مثال آن هم تنظیم شکایت از شخصی خاص است که برای او ارسال شده است و در متن ایمیل تهدیدهای زیادی هم نوشته شده است.
در این صورت احتمال باز کردن فایل ضمیمه توسط او بسیار زیاد است.
 
همچنین لازم به ذکر است که هم‌اکنون حدود 1.3 میلیون عملیات فیشینگ به‌طور غیرقانونی در حدود 300،000 نشانی اینترنتی قرارگرفته‌اند.
تمامی اینها به معنای آن است که بسیاری از ما به دلیل پایین بودن امنیت وب‌سایت شخصی دیگر هک می‌شویم یا هک خواهیم شد.
منبع: ایتنا