۲۰۲۰ سال ویژه‌ای برای صنعت ارزهای دیجیتال است

۲۰۲۰ سال ویژه‌ای برای صنعت ارزهای دیجیتال است
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیرعامل کوین‌بیس، گفت صنعت ارزهای دیجیتال از سیاست‌های مالی سخت‌گیرانه و رو به رشد در سراسر دنیا، سود خواهد برد و سال ۲۰۲۰ می‌تواند سال ویژه‌ای برای ارزهای دیجیتال باشد.

به گزارش گرداب، برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیرعامل کوین‌بیس، گفت صنعت ارزهای دیجیتال از سیاست‌های مالی سخت‌گیرانه و رو به رشد در سراسر دنیا، سود خواهد برد و سال ۲۰۲۰ می‌تواند سال ویژه‌ای برای ارزهای دیجیتال باشد.

مدیرعامل صرافی بزرگ کوین‌بیس اظهار داشت که مشکلات به وجود آمده در بازارهای جهانی، بانک‌های مرکزی را مجبور می‌کند تا در ماه‌های پیش‌رو اقدامات افراطی انجام دهند. آرمسترانگ پیش‌بینی کرد که در واکنش به این اقدامات، سرمایه‌ زیادی به بازارهای ارز دیجیتال تزریق شود. قبلا هم در چند مورد بانک‌های مرکزی با اقدامات خود ناخواسته باعث رونق بیت کوین و دیگر دارایی‌های دیجیتال شدند. عواملی همچون کاهش نرخ بهره، تسهیل کمی و توافقنامه‌های بازخرید، توجه سرمایه‌گذاران را به این کلاس دارایی جدید جلب کرده است.

آرمسترانگ در توییتی نوشت:
" سقوط بازار سهام و کاهش نرخ بهره ممکن است به رونق ارزهای دیجیتال در سال جاری منجر شود. دولت‌های سراسر جهان احتمالاً با هر روشی که بتوانند به دنبال به جلو بردن اقتصاد هستند که شامل استفاده از سیاست تسهیل کمی و افزایش ذخایر پول (چاپ پول) می‌شود. "

مدیرعامل بزرگ‌ترین صرافی بیت کوین آمریکا برای بیان مثالی از این سیاست‌های سخت به اقدام اخیر فدرال رزرو در کاهش نرخ بهره اشاره کرد. بانک مرکزی آمریکا با این اقدام اضطراری خود به منظور پیش برد اقتصاد زخم خورده از شیوع ویروس کرونا، بازارها را تکان داد. آرمسترانگ همچنین به تزریق حدود ۱۷۳ میلیارد دلار نقدیندگی توسط چین اشاره کرد. او اظهار امیدواری کرد که سرمایه‌گذاران به زودی چشم‌انداز خود از ارزهای دیجیتال را تغییر می‌دهند. او در این خصوص نوشت:
" امسال می‌تواند سالی باشد که ذهنیت سرمایه‌گذارانِ سازمانی نسبت به ارزهای دیجیتال از یک قمار ریسکی به یک ارز ذخیره، شروع به تغییر کند. "

این توییت آرمسترانگ به دلیل استفاده او از کلمه «کریپتو»، از سوی جامعه ارزهای دیجیتال واکنش‌هایی را در پی داشت. این کلمه کلی است و برای بیش از ۳,۰۰۰ ارز دیجیتال موجود در بازار استفاده می‌شود. دنبال‌کنندگان آرمسترانگ به او تذکر دادند که به جای «کریپتو» باید از کلمه «بیت کوین» استفاده می‌کرد.