دورکاری؛ شرایطی عالی برای جاسوسان و کلاهبرداران سایبری

دورکاری؛ شرایطی عالی برای جاسوسان و کلاهبرداران سایبری
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹

دورکاری کارمندان باعث شده است که جاسوسان و کلاهبرداران سایبری این فرصت سوء استفاده را پیدا کنند. شکاف‌ها بین امنیت و شیوه‌های جدید کار کردن می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.

به گزارش گرداب؛ امروزه ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها را به تعطیلی کشانده است. از طرفی آن دسته از کسب و کارهایی که می‌توانند کار خود را از محیط خانه انجام دهند، اقدام به کار در منزل یا دورکاری کرده‌اند. مشکلی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم این است که جاسوسان و کلاهبرداران سایبری به‌خوبی می‌دانند که سیستم‌های خانگی امنیت چندانی ندارند و می‌توان از آن‎ها سوء استفاده کرد.
 
شکاف‌ها بین امنیت و شیوه‌های جدید کار کردن باعث شده است که مشکلات امنیتی و نقض داده صورت گیرد و اطلاعات بسیاری از شرکت‌ها در اختیار هکرها قرار بگیرد.
 
در حال حاضر بسیاری از کارمندان در حال خرید لپ‌تاپ، وب‌کم و سایر تجهیزات لازم برای کار در منزل هستند. چالشی که وجود دارد این است که خیلی از کارمندان نمی‌دانند که برای حفظ امنیت این دستگاه‌ها باید دقیقاً چه کاری انجام دهند. از طرفی برخی از تیم‌ها لازم است که با هم در ارتباط باشند و از این رو ابزارها و نرم افزارهای ارتباطی روی سیستم خود نصب و راه اندازی می‌‎کنند ولی همین نرم افزارها هم مشکلات امنیتی خاص خودشان را دارند.
 
شایان ذکر است که چک‌لیست‌ها و نکات آموزشی زیادی وجود دارد که شیوه ایمن‌سازی سیستم‌ها، نرم افزارها و غیره را به شما آموزش می‌دهد. دورکاری و کار در منزل با دقت در نکات و اصول امنیتی می‌تواند خیلی آسان و راحت باشد و هیچ مشکلی را در پی نداشته باشد.
 
هر چند که سرعت تغییر مسیر شرکت‌ها و سازمان‌ها در انتخاب دورکاری و کار در منزل خیلی بالا بود ولی با این حال نرم افزارها و برنامه‌های امنیتی زیادی وجود دارد که می‌تواند شما را در برابر هکرها، جاسوسان و کلاهبرداران سایبری حفظ و نگهداری کند. سعی کنید قبل از استفاده از برنامه‌ها برای کار در منزل سیستم خود را از نظر امنیتی، درست کنید تا بتوانید با خاطری آسوده با آن کار کنید و از کار در منزل لذت ببرید.
منبع: ایتنا