Gerdab.IR | گرداب

معاون وزير خارجه آمريكا در امور جهاني:

حقوق هم‌جنس بازان بخشي از حقوق بشر است

تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۹

به گفته معاون وزير خارجه آمريكا در امور جهاني، حقوق هم‌جنس بازان جزئي از حقوق بشر است.

به گفته معاون وزير خارجه آمريكا در امور جهاني، حقوق هم‌جنس بازان جزئي از حقوق بشر است.

به گزارش گرداب، "ماريو اوترو‌" (Maria Otero)، معاون و مشاور كاخ سفيد در امور جهاني در مقاله‌اي در سايت وزارت خارجه آمريكا نوشت: «من به خاطر مي‌آورم ملاقاتي را در سال گذشته با فردي به نام "وال‌" از اوگاندا كه يك فعال از انجمن همجنس بازان (LGBT) بود.»

وال درباره اينكه چگونه او و ديگر فعالان كشورش با آزار و اذيت‌هاي گوناگون مواجه مي‌شدند صحبت كرد. وال مي‌گفت: «ما را به خاطر مبارزه عليه سياست‌هايي كه يك قشر از مردم را بر اساس گرايشات جنسي‌شان محكوم مي‌دانند مورد آزار و اذيت فراوان قرار مي‌دهند.»

اوترو همچنين مي‌نويسد: «من معتقدم ما نه فقط براي مبارزه عليه سياست‌هاي مضر بلكه از افرادی مانند وال که سعي مي‌كنند از حقوقشان به عنوان يك انسان دفاع كنند و از خشونت‌هاي ممكن محافظت شوند از آن‌ها نیز دفاع كنيم.»

معاون و مشاور كاخ سفيد در امور جهاني در ادامه تصريح مي‌كند: «داستان وال هرگز از ذهن من دور نشد (!) و يكي از دلائلي بود كه باعث شد با نمايندگان شوراي برابري جهاني، كه يك ائتلاف از 19 سازمان حقوق بشري هستند، براي برابري و رفتار متناسب با اعضاي همجنس بازان (LGBT) در ايالات متحده و جاهاي ديگر ملاقاتي داشته باشم. ما يك مبحث جالب توجه در وزارت خارجه باز كرديم و براي ارتقا و هم‌گرايي و حمايت و حفاظت از اعضاي همجنس بازان براي حقوق بشر تلاش كرديم. اين تلاش‌ها دولت اوباما را متعهد به اين مسئله كرد و اينكه حقوق هم‌جنس بازان نيز جزئي از حقوق بشر است.»

نمايندگان وزارت خارجه هم پيشنهادات و ديدگاهشان را بيان كردند و نسبت به اولويت اين مسئله حقوق بشري در ميان سفارت‌هايشان در سراسر جهان تعهداتي دادند و هيئت اداري را در اين زمينه تشكيل دادند.

اين هيئت كارهايش را براي همكاري و حمايت از همجنس بازان براي مبارزاتش در منطقه سازمان كشورهاي آمريكايي طرح ريزي كرد. اين هيئت با كميسيونر عالي ملل متحد براي پناهندگان همكاري مي‌كند تا از حمايت براي دموكراسي، حقوق بشر، كار و پناهندگان همجنس بازان LGBT اطمينان حاصل كند. هيئت اداري ما نيز بر روي آموزش افسراني كار مي‌كند كه در اين زمينه براي مقابله با ويروس‌هاي مضر براي حقوق بشر كار مي‌كنند.

"مايكل گئست‌" (Michael Guest) افسر بازنشسته سرويس خارجي در شوراي برابري جهاني تمايلش را براي همكاري بيشتر ابراز كرد و موضوعات جالبي را درباره واكنش شركاي دولتي ما، فرصت‌هايي براي همكاري با متحدين اروپايي، اولويت بندي براي همكاري خارجي، ديپلماسي عمومي آينده و ايجاد فرصت براي مسائل همجنس بازان LGBT و ديگر موضوعات مهم مطرح كرد.

وي اضافه مي‌كند: «با اين وجود ما بايد در زمينه دفاع از حقوق بشر خودمان پيرامون مسائل همجنس بازان LGBT بيشتر كار كنيم و من تحت تاثير فعاليت‌هاي اختصاصي و رهبري اين گروه قرار گرفتم. اين‌ها فقط مدافعان يك مسئله تنها نيستند بلكه يك گروه منسجم حقوق بشري و حرفه‌اي هستند كه به نظر مي‌رسد براي اقدامات موثر به خاطر نگراني‌هايشان نسبت به دموكراسي ما و آن سوي آب‌ها خيلي خوب آماده شده‌اند و بخشي از ديپلماسي كلي حقوق بشري ما محسوب مي‌شوند. و اميدوارانه با پيوستن به تلاش‌هاي ما، وال و ديگران مثل او قادر خواهند شد آزادانه و بدون ترس از آزار و اذيت زندگي كنند.»

منبع: فارس