به گزارش
گرداب، بررسی که در مورد خدمات کلود توسط موسسه تحقیقاتی کانالیس صورت گرفته نشان میدهد سرمایهگذاری بر روی زیرساختهای کلود با افزایش 33 درصدی در سهماهه سوم سال 2020 نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابلتوجهی داشته است.
بر همین اساس رقم این سرمایهگذاری در بازه زمانی یادشده به رقم بیسابقه 36.5 میلیارد دلار رسیده است. در میان شرکتهای ارائهدهنده خدمات کلود بیشترین سرمایهگذاری در این زمینه توسط شرکتهای آمازون و مایکروسافت صورت گرفته است.
آمار سرمایهگذاری بر روی خدمات کلود
نکته جالبتوجه اینکه سرمایهگذاری بر روی ارائه خدمات کلود در سهماهه سوم سال 2020 حدود 2 میلیارد دلار بیشتر از سهماهه دوم سال 2020 و بیش از 9 میلیارد دلار بیشتر از سهماهه اول سال 2020 بوده و همین مسئله نشان میدهد خدمات کلود تا چه حد مورد استقبال قرارگرفته است.
بر اساس بررسی یادشده، هم دولت و هم بخش خصوصی در کشورهای مختلف جهان با استفاده از تداوم سیاست دورکاری استفاده از خدمات کلود را جدی گرفتهاند. آمازون 32 درصد از هزینهها برای توسعه زیرساختهای کلود را بهتنهایی انجام داده و در رتبه اول است. درآمد آمازون از محل خدمات کلود در سهماهه سوم سال 2020 بهتنهایی 11.6 میلیارد دلار بوده است. مایکروسافت، گوگل و علیبابا نیز در رتبههای دوم تا چهارم بودهاند.