تثبیت حاکمیت نظام با شبکه ملی اطلاعات

تثبیت حاکمیت نظام با شبکه ملی اطلاعات
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹

با داشتن شبکه ملی اطلاعات می‌توانیم، حاکمیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تثبیت کنیم.

به گزارش گرداب، مهندس محمدرضا فرجی پور، جانشین قرارگاه پدافند سایبری کشور در ارتباط تلفنی با برنامه «گفتگوی فرهنگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص شبکه ملی اطلاعات:

با داشتن شبکه ملی اطلاعات می‌توانیم، حاکمیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تثبیت کنیم.

در واقع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، همچنان که بر جغرافیای کشور تسلط و اقتدار دارد، ‌باید به فضای سایبری کشور نیز اشراف داشته باشد و از ورود دشمنان به این فضا جلوگیری کند که این امر از طریق شبکه ملی اطلاعات امکان پذیر می‌شود.

مرزهای فضای سایبری سهل الوصول تر هستند و دسترسی به آنها راحت‌تر است و در کسری از ثانیه این نفوذ و اثرگذاری صورت می‌گیرد بنابراین؛ داشتن شبکه ملی اطلاعات به این معناست که می‌توانیم در قلمرو فضای مجازی در کشور از مرزهای خود پاسداری و حراست کنیم و از خروج اطلاعات مردم به خارج از کشور جلوگیری کرده باشیم و اجازه ندهیم که این اطلاعات در اختیار بیگانگان قرار بگیرد.

آزادی در فضای مجازی به این معنا نیست که در این فضا بدون هیچ محدودیتی هر امری از کاربر صورت پذیرد.

این طرز نگاه به آزادی باعث ایجاد هرج و مرج در کشور می‌شود و این موضوع تنها مختص کشور ما نیست بلکه در کشورهای پیشرفته دنیا نیز در این خصوص قوانین و ضوابطی صورت گرفته است واجازه نمی‌دهند تا هر اقدامی در فضای مجازی صورت بگیرد.

می‌بایست تمام تلاش خود را بکنیم تا بخشی از خدماتی که مردم به آن نیاز دارند و اکنون بواسطه امکانات غیربومی و غیرایرانی تامین می‌کنند، حدالامکان در کشور فراهم شود و این وابستگی را از میان برداشت.

امیدواریم با فراهم آمدن زیرساخت‌ها شاهد اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات و خدمت‌رسانی از این طریق به مردم باشیم.